בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

אפי-נו - בלון מאמן לידה מחליף את הטכניקה של עיסוי פרינאום ידני

מחדירים לפתח הנרתיק בלון המתנפח בהדרגה לגודל ראש תינוק. לדברי היצרן, אימון סדיר מגביר הסיכוי למניעת חתך וקרעים בלידה, ומקצר שלב הלחיצות. משווק באיזור ת"א והמרכז ע"י רותי קרני הורוביץ 03-5222427 052-8374237. באזור רמלה-לוד ע"י אשר שמש 08-9231719 באזור הצפון ע"י ענבל לוטם 054-4928302, באזור ירושלים ע"י רותי קרני הורוביץ 052-8374237 וג`וני אבלמן 02-6787102, ובאזור הדרום ע"י ערן תומר 08-6518149 052-2717319.
הזמינו מכשיר אפי-נו עכשיו! לחצו כאן


 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

חברה גרמנית משווקת מכשיר מאמן-לידה, העשוי להחליף את הטכניקה הידנית לעיסוי פרינאום, ולשפר את רמת המוכנות ללידה. המכשיר, המורכב מבלון המתנפח עד לגודל ראשו של תינוק, צינורית ומתקן ניפוח, מאפשר סימולציה של חלקה השני של הלידה (שלב הלחיצות).

המכשיר מיוצר בגרמניה, ומיועד לאימון שרירי הנרתיק ורצפת האגן לפני הלידה בתהליך ההתרחבות הצפוי להם בלידה. לדברי היצרן, דחיפת הבלון המנופח החוצה בעזרת שרירי רצפת האגן, גם מאפשרת ליולדת התנסות בתחושה של לחיצת ראש התינוק בלידה מהנרתיק. כפועל יוצא, אמורה היולדת לחוש בטחון עצמי רב ביכולת הנרתיק שלה לאפשר מעבר לראש התינוק, ורמת החרדה שלה מהלידה קטנה באופן משמעותי. עקב כך, טוען היצרן, חברת טסקנה, ניתן לקצר גם את משך השלב השני בלידה, ואת הצורך בשימוש במשככי כאבים. הקשר למשככי כאבים מוסבר בכך שרמת חרדה גבוהה מגבירה הפרשת אדרנלין, שהוא הורמון המתנגד להורמון האוקסיטוצין, המקדם לידה.

ממחקר שנערך בקרב נשים שהתאמנו במכשיר לקראת הלידה, נצפה משך שלב שני של 28.8 דקות, בעוד שבקבוצת הביקורת נמשך שלב הלחיצות 53.7 דקות בממוצע.
המחקר נערך בקרב 160 נשים, חציין התאמנו במכשיר וחצין הגיעו ללידה מבלי שהתאמנו בו. מתוך 80 נשים בקבוצת המחקר, 50 היו מבכירות, ו30- היו בלידה שניה. יחס זהה נשמר גם בקבוצת הביקורת.
בקבוצת המבכירות נצפו 42% חתך בלבד (שיעור חיתוכי החיץ בגרמניה גבוה, ועומד על כ-80% בלידה ראשונה, בדומה למצב בישראל), מבלי לגרום לעליה משמעותית בכמות הקרעים הספונטניים. בקבוצת הביקורת, הצליחו רק 8.59% מן הנשים ללדת ללא כל קרע או חתך.

המכשיר עצמו מורכב מבלון מתנפח, בעל צורה קונית מאורכת, מתקן ניפוח, ושעון לחץ. הבלון מחובר לשעון הלחץ באמצעות צינור שאורכו 70 ס"מ, ומוכנס אל פתח הנרתיק משבוע 38 להריון פעם ביום. היולדת מנפחת את הבלון בהדרגתיות, ובעזרת מתקן הניפוח עד לקוטר מקסימלי של 10 ס"מ. לאחר 10 דקות, מוציאה היולדת החוצה את הבלון, כשהוא מנופח, ומקבלת אינדיקציה לגודל ראש התינוק שהיה עשוי להיוולד לה באותו הזמן מבלי לגרום נזקים לרצפת האגן. המכשיר מיובא בלעדית לישראל על-ידי רותי קרני הורוביץ 03-5222427 052-8374237, ואילנה שמש 08-9231719. מחירו לצרכן - 645 ש"ח.
בנוסף על הדגם הרגיל מוצע דגם מוזל, ללא מד-לחץ. תפקידו של מד הלחץ לתת חיווי (ביו-פידבק) בזמן האימון שלפני לידה על יכולתה של המתאמנת להרפות את רצפת האגן שלה באופן רצוני, הרפיה המסייעת לשמור על חיץ תקין. לאחר הלידה - מאפשר מד הלחץ חיווי על יכולתה לכווץ היטב את פתח הנרתיק ובצורה אפקטיבית להחזרת הטונוס הדרוש. מחירו של הדגם ללא מד הלחץ - 525 ש"ח.

להלן תרגום הוראות היצרן המצורפות למכשיר מדגם אפי-נו דלפין-פלוס
:

יולדת יקרה,
מכשיר החתכל`ס (DELPHINE PLUS (EPI- NOהינו כלי עזר בעל ערך רב בהכנת גופך ללידה. החתכל`ס מותח ומכין את אזור החיץ הנקבי בצורה איטית, טבעית ועדינה וע"י כך מקטין בצורה משמעותית את הסיכוי לקרע או צורך בחתך החיץ Episiotomy. כאשר החיץ הנקבי שלם, התחדשות הרקמות והשרירים נעשית ביתר קלות ואת לא תסבלי מהתופעות הלא נעימות של חתך, קרעים, תפרים, וצלקות.
מכשיר החתכל`ס יקל על לידתך ועל לידת תינוקך. בנוסף, האימון של שרירי רצפת האגן עוזר למנוע בעיות של צניחת רחם ובריחת שתן.

תיאור המוצר:
אפי-נו דלפין- פלוס – מאמן לידה ורצפת האגן, תוכנן פותח ומיוצר בגרמניה בשיתוף פעולה הדוק עם גניקולוגים, פיזיותרפיסטים ונשים.
המכשיר מורכב מ:
1. בלון סיליקון צר ומעוצב.
2. משאבת יד.
3. מד לחץ.
4. שסתום לשחרור אוויר.
5. צינור גמיש מפלסטיק המחבר את חלקי המערכת.
התקדמות האימון נמדדת ע"י מדידת קוטר הבלון המנופח לאחר שהבלון המנופח מוצא מהנרתיק.
מכשיר זה מאושר ע"י התקן האירופי למכשור רפואי European EC Regulations, ומשרד הבריאות בישראל.

מטרות השימוש במכשיר:
מכשיר החתכל`ס NO-EPI הינו מכשיר אימון למטרות הבאות:
1. חיזוק שרירי רצפת האגן לפני ואחרי הלידה.
2. למתוח באופן הדרגתי את רקמות הפות, החיץ הנקבי ושרירי הנרתיק לפני לידה.
מאמן הלידה חתכל`ס NO-EPI משמש ככלי עזר בלידות ראשונות וכמו כן גם בלידות חוזרות (כאשר אין סיבה רפואית האוסרת על השימוש בו).
באין המלצה ספציפית מן המיילדת או הרופא, מומלץ להתחיל להתאמן בחתכל`ס כשלושה שבועות לפני מועד הלידה המשוער.

מקרים בהם אין להשתמש במכשיר:
אין להשתמש במכשיר החתכל`ס NO-EPI במקרים הבאים:
• כאשר אין אפשרות ללידה ווגינאלית עקב מצב העובר או שליית פתח.
• כאשר סכנת הזיהום גדלה עקב ירידת מים או זיהומים פעילים בנרתיק.
• פצעים באברי המין.
• דימום וגינאלי פעיל.
• תחת השפעה של אלכוהול או סמים.
• סרטן אברי המין או צוואר הרחם

ניתן להשתמש בחתכל`ס בייעוץ רופא או מיילדת בתנאים הבאים:
• במקרה של נזק עצבי או מחלות אחרות הגורמות לפגיעה בתחושה באברי המין
• במקרה של שיתוק גפיים תחתונות Paraplegia.
• במקרה של טרשת נפוצה.
• תחת השפעת משככי כאבים המעלימים תחושת כאב באזור הנרתיק.
• ורידים מורחבים (דליות) גדולים בכניסה לנרתיק.

מידע חשוב/ אזהרות:
• כדי למנוע העברת זיהומים, אין להעביר מכשיר זה מאישה לאישה.
• יש להתחיל באימון לידה לא לפני שלושה שבועות מתאריך הלידה המשוער.
• יש לאחסן הרחק מהישג ידם של ילדים.
• לפני שימוש ראשוני או לאחר הפסקת תרגול של מעל ארבעה שבועות, נפחי את הבלון ע"י סגירת הבורג ולחצי כעשר לחיצות רצופות על משאבת היד. לאחר מכן, פתחי את הבורג, שחררי את האוויר כך שהבלון יחזור לצורתו המקורית. פעולה זו מאפשרת בדיקת שלמות הבלון ומפתחת מיומנות שליטה במכשיר. אם המכשיר ניזוק אין להשתמש בו, ויש להתקשר לספק המכשיר.
• אין להשתמש בחתכל`ס תחת מים (באמבטיה) מפני שחדירת מים למכשיר עלולה להזיק למנגנון המכשיר.
• יש לאחסן את המכשיר הרחק משמש ישירה .
• אין להשתמש בחתכל`ס לאחר שעבר תאריך התפוגה (לפי תאריך הרשום על המדבקה במשאבת היד) או יותר משני הריונות.
• מומלץ לרחוץ היטב את הידיים במים וסבון לפני כל שימוש במכשיר החתכל`ס. יש למלא את הוראות הניקוי והחיטוי הניתנים בהמשך.
• ניתן להשתמש בג`ל לסיכוך על בסיס מים בלבד. אין להשתמש בחומרי סיכה המכילים שמן או שמנים אתריים העלולים להזיק לבלון.
• בתחושת כאב יש להפסיק את התרגול עם החתכל`ס.
• בזמן התרגול, כאשר הבלון מנופח בתוך הנרתיק, יש להימנע מתנועתיות יתר כדי למנוע תנועות בלתי נשלטות של הבלון.
• יש להיזהר בפני מגע עם תכשיטים וציפורניים חדים העלולים לגרום נזק לבלון.

הוראות שימוש להכנה ללידה:
• בחרי מקום נח לאימון בחתכל`ס כך שלא יהיו הפרעות בזמן התרגול. לפני השימוש שבי או שכבי בנוחות, כשפלג גופך העליון בצורת חצי ישיבה או ישיבה זקופה. במשך הזמן נסי תנוחות שונות וגלי את התנוחה הנוחה לך ביותר. ניסיונות אלו יכולים לעזור לך לגלות תנוחה הנוחה לך ללידה.
• אפשרי לעצמך כ- 30 דקות כולל זמן להרפיה ורוגע בכל אימון.
• תרגלי את השימוש בחתכל`ס לפני הכנסתו לנרתיק: נפחי את הבלון ע"י סגירת הבורג ולחצי כעשר לחיצות על משאבת הבלון. תרגלי את סיבוב הבורג הסוגר ע"מ להחזיק או לשחרר את האוויר בבלון לפי הצורך.


תוכנית אימון בשלושה שלבים
1. אימון רצפת האגן
• כעת, סגרי את הבורג ונפחי שוב את הבלון רק מעט, גודל שיאפשר החדרתו לנרתיק ללא בעיה.
• ניתן לסכך את הבלון מעט עד למותן (שקע) ע"מ להקל על החדרתו. סיכוך יתר יגרום לבריחת הבלון החוצה מהנרתיק. מומלץ שימוש בג`ל על בסיס מים (כמו (K-Y, ללא שמן.
• החזיקי את הבלון בתחילת הצינור המחבר והכניסי כ--1/2 - 2/3 מאורכו של הבלון לתוך הנרתיק. מותן הבלון מייצב את עצמו בפתח הנרתיק ע"י סיבוב קל והזזת הבלון מעלה מטה חושי את גבולות אזור החיץ הנקבי. הרפי את גופך למרות שתחושות אלו חדשות ומשונות עבורך. עד האימון השלישי תוכלי להגיע לשגרת אימון שתתאים לך באופן אישי.
• כעת כווצי את שרירי רצפת האגן תוך ניסיון למשוך את הבלון פנימה למשך כ-10 שניות. לאחר מכן הרפי את שרירי רצפת האגן למשך 10 שניות וחזרי על תרגול זה במשך כ-10 דקות. ע"י נגיעה בבלון תוכלי להרגיש את תנועתו פנימה בעת כיווץ שרירי רצפת האגן. בצורה כזו תוכלי להיווכח שאת מתרגלת בצורה נכונה.
• שימי לב למחוג של מד הלחץ לפני ואחרי שאת מכווצת את שרירי רצפת האגן. יתכן שבהתחלה לא ניתן לראות כל שינוי בתזוזת המחוג אך, לאחר כמה ימי תרגול תתחילי להשיג תוצאות נראות לעין.

2. מתיחת הפרינאום (חיץ נקבי)
• כשהחתכל`ס בנרתיק, נפחי לאט לאט את הבלון לפי תחושתך האישית של לחץ ונוחות. לאחר הניפוח השאירי את הבלון המנופח בתוך הנרתיק כ-10 דקות. אל תגרמי לעצמך כאב, הניפוח צריך להיות עד לגבול האי נוחות. תחושה קלה של "שריפה" או " צריבה" מאמתת את המתיחה. בתרגול הזה, העור, הרקמות והשרירים באזור החיץ הנקבי ותעלת הלידה נמתחים ומורחבים בצורה עדינה והדרגתית.
• מאימון לאימון הגדילי באופן הדרגתי את גודלו של הבלון. את תחושי תחושת לחץ על השרירים וזה נורמאלי, אך אין לעבור את הסף הנוחות האישית שלך. בכל עת את יכולה לצמצם את גודל הבלון ע"י פתיחת בורג השחרור במשאבת היד.
• שימי לב שהמספרים והמחוג שמופיעים על גבי מד הלחץ אינם מראים את גודל הבלון. אין להתייחס למד הלחץ בשלב זה של האימון, אלא לסמוך על תחושות גופך בלבד.

3. לידת הבלון
לאחר גמר שלב המתיחה שחררי את הבלון המנופח החוצה ע"י הרפיית שרירי רצפת האגן (שלב הלידה). תחושת הלחץ מוגברת בזמן יציאת הבלון החוצה ויתכן שתחושי אי נוחות. לכן, באימונים הראשונים מומלץ להקטין לפני כן את קוטר הבלון ע"י פתיחה קצרה של בורג שחרור האוויר. בהמשך האימון עם החתכל`ס יהיה לך יותר קל לשחרר החוצה את הבלון. בהדרגתיות הגדילי את קוטר הבלון ואל תתייאשי אם את לא משיגה תוצאות בהתחלה. אימונים אלה יעזרו לך לקבל "תחושת לידה", ויכינו אותך היטב ללידה הקרובה. כל אימון מקטין את הסיכוי לנזק לחיץ הנקבי שלך.

ניתן לראות את התקדמות האימון ע"י מדידת קוטר הבלון בעזרת סרגל המדידה המצורף לחוברת ההדרכה או בעזרת סרט מדידה. מדידת גודל הבלון תעשה רק לאחר הוצאתו מהנרתיק.

מידע נוסף
• במידה והבלון אינו יושב נכון בנרתיק ויוצא מוקדם מדי, רצוי להחדיר את הבלון קצת יותר עמוק לפני שאת משחררת אותו החוצה (אך למקסימום 3\2 מגודל הבלון). אין להכניס את הבלון לכל אורכו.
• חזרי על הפעולות המתוארות מספר פעמים בכל תרגול אך לא יותר מ 30 דקות לאימון ולא יותר מפעמיים ביום.
• לאחר כשבועיים של אימון את מגיעה לשיא דרגת האימון כאשר את מסוגלת לשחרר החוצה
בלון שמנופח לקוטר של כ-8- 10 ס"מ או היקף של 32 ס"מ, שזה גודל ממוצע של ראש של תינוק. עם הגיעך לקוטר של 8-10 ס"מ יש להתמקד באימון שרירי רצפת האגן ותרגול הלידה. לא מומלץ לנפח את הבלון יותר מ 10 ס"מ.
• כדי למנוע יציאה מוקדמת של הבלון לפני גמר זמן האימון, הימנעי מסיכוך יתר . כדי למנוע בריחת החתכל`ס מהנרתיק, החזיקי בתחילת הצינור או סגרי את הרגליים ונסי שכיבה על הצד.

תרגול שרירי רצפת האגן לאחר הלידה
ניתן להתחיל באימון רצפת האגן עם האפי-נו דלפין- פלוס רק לאחר הפסקת הדימום וגמר הפרשות נרתיקיות, ולאחר ריפוי כל פצעי אברי המין. מומלץ לא להתאמן לפני 3 שבועות לאחר הלידה. מומלץ גם להתאמן במשך לפחות 3 שבועות ורצוי בין 6-4 חדשים.
תופעות אופייניות לחולשת רצפת האגן:
• בריחת שתן במאמץ כגון: שיעול, התעטשות, עליה במדרגות ונשיאת משקל כבד.
• תחושת דחיפות במתן שתן למרות ששלפוחית השתן ריקה.
• תחושה חזקה באגן של לחץ כלפי מטה.
• צניחה של רקמות הנרתיק ו/או הרחם.
• בריחת גזים או צואה ללא שליטה.
תרגול שרירי רצפת האגן
• בחרי במקום נעים ללא הפרעות לצורך התרגול באפי-נו דלפין-פלוס.
• בחרי בתנוחה נוחה - חצי שכיבה וחצי ישיבה. במשך הזמן, תוך כדי תרגול את תמצאי את תנוחת התרגול המתאימה לך.
• אפשרי נשימות רגועות וסדירות במהלך התרגול. נסי להרפות את שרירי העכוז, ירכיים ובטן. מומלץ לתרגל במשך עשר עד עשרים דקות ביום.

התחלת התרגול
פתחי את שסתום שחרור האוויר, לחצי את הבלון בידך על מנת לרוקן את הבלון מאוויר וסגרי את שסתום שחרור האוויר. הבלון נשאר בצורתו הריקה. לצורך הקלה בהחדרת הבלון רצוי לסכך את החצי העליון של הבלון (ראה פרק אזהרות).
החזיקי את הבלון קרוב לקצה התחתון והחדירי אותו כשני שליש לתוך הנרתיק, תני לעצמך זמן (ייתכן כי הנרתיק יבש או רגיש). הרפי את שרירי רצפת האגן, נפחי את הבלון עד הנקודה שבה תחושי את נוכחותו (אצל רוב הנשים מחוג השעון יעלה עד המספר שתיים). עם הלחץ חזק מידי אפשר להפחיתו בכל זמן על ידי פתיחת שסתום שחרור האוויר.

תרגול הרמת רצפת האגן
תוך כדי כיווץ שרירי רצפת האגן נסי למשוך כלפי מעלה את הבלון למשך כ -10 שניות (בהתחלת התרגול יתכן כי שרירי רצפת האגן חלשים ותוך כדי תרגול תוכלי להגיע למצב בו תוכלי להחזיק 10 שניות). לאחר מכן הרפי לעשר שניות וחזרי על התרגיל הנ"ל. החזיקי את הבלון בעדינות ותחושי את תנועתו כלפי מעלה בעת כיווץ השריר, דבר זה מאפשר לך לוודא את האימון הנכון. שימי לב למחוג בשעון הלחץ לפני ולאחר כיווץ שרירי רצפת האגן. ההפרש בין הלחץ בזמן הרפיה והלחץ בזמן כיווץ מראה את מידת עוצמת כיווץ השרירים. (ראה טבלת התקדמות האימון).
יתכן כי לא תראי הפרש משמעותי בתחילת התרגול, אך לאחר מספר ימים תתחילי להשיג תוצאות הנראות במד הלחץ של האפי-נו דלפין-פלוס.

תרגילי חיזוק שרירי רצפת אגן נוספים
ניתן לבצע את התרגילים הנוספים לשם גיוון כאשר האפי-נו נמצא בנרתיק לפי ההוראות. במשך התרגולים עקבי אחר המחוג במד הלחץ המראה את מידת החוזק של שרירי רצפת האגן.
טבלת התקדמות האימון
הפרש בלחץ
(שריר מכווץ - שריר רפוי) תוצאות
1> יש להשתפר
1-2 יש התקדמות
3-4 טוב מאוד
4< מצוין
נדנוד האגן
שכבי על גבך כשרגלייך מכופפות, כפות הרגליים צמודות לרצפה ולחצי על העקבים. לסירוגין הרימי את המותנים פעם צד ימין ופעם צד שמאל וחזרי על כך שתים – שלוש פעמים.
מסביב לשעון
שכבי על גבך כמו בתרגיל הקודם ודמייני שעון מתחת לאגן והזיזי את המותניים עם כיוון השעון ונגד כיוון השעון, התנועה צריכה להיות חלקה כך שהאגן יוכל להסתובב בהמשכיות ובהתמדה.
רגליים ארוכות
שכבי על גבך ומתחי את רגלייך כך שכל עמוד השדרה מונך במגע עם הרצפה. הזיזי את הסנטר כלפי החזה על מנת למתוח את הצוואר, לסירוגין דחפי את עקב ימין ועקב שמאל כאילו שברצונך למתוח את הרגליים. באותו הזמן משכי את אצבעות הרגליים כלפי הגוף.

ניקוי וחיטוי
אזהרות
• יש לוודא שלא יחדרו מים למשאבה בעת החיטוי והניקוי כדי למנוע נזק פנימי למשאבה.
• יש לנהוג לפי הוראות הניקוי והחיטוי לפני השימוש הראשון ולאחר כל תרגיל.
• אם לא השתמשת באפינו דלפין- פלוס יותר מ-7 ימים יש לחזור על ניקוי וחיטוי המכשיר לפני התרגול.

לפני התרגול הראשון ומייד לאחר כל תרגול יש לנקות היטב את האפי-נו כדלהלן:
• נפחי את הבלון על ידי לחיצת המשאבה כעשר פעמים
• רחצי במים חמימים וסבון (מינימום ארבעים מעלות) אחד עד שתיים דקות והיזהרי לא להרטיב את המשאבה על מנת למנוע נזק. שטפי את הבלון במים פושרים זורמים, הניחי את האפי-נו ליבוש על משטח נקי וחלק.
• יש לחטא את האפי-נו עם ספוגית צמר גפן ואלכוהול 70%.
• בגמר הייבוש המוחלט יש לאחסן את האפי- נו בנרתיק המקורי, לסגור את הרוכסן ולשמרו במקום יבש ונקי.

אנו מאחלים לך הצלחה בתרגול עם האפינו דלפין- פלוס.



EPI-NO CLINIC

חתכל`ס EPI-NO CLINIC

יולדת יקרה,
מכשיר החתכל`ס ( (EPI- NOהינו כלי עזר בעל ערך רב בהכנת גופך ללידה. החתכל`ס מותח ומכין את אזור החיץ הנקבי בצורה איטית, טבעית ועדינה וע"י כך מקטין בצורה משמעותית את הסיכוי לקרע או צורך בחתך החיץ Episiotomy. כאשר החיץ הנקבי שלם, התחדשות הרקמות והשרירים נעשית ביתר קלות ואת לא תסבלי מהתופעות הלא נעימות של חתך, קרעים, תפרים, וצלקות.
מכשיר החתכל`ס יקל על לידתך ועל לידת תינוקך. בנוסף, האימון של שרירי רצפת האגן עוזר למנוע בעיות של צניחת רחם ובריחת שתן.

תיאור המוצר:
מאמן לידה NO-EPI מורכב מבלון מתנפח עשוי סיליקון, המחובר למשאבת יד. התקדמות האימון נמדדת ע"י מדידת קוטר הבלון המנופח לאחר שהבלון המנופח מוצא מהנרתיק.
מכשיר זה מאושר ע"י התקן האירופי למכשור רפואי European EC Regulations, ומשרד הבריאות בישראל.

מטרות השימוש במכשיר:
מכשיר החתכל`ס NO-EPI הינו מכשיר אימון למטרות הבאות:
1. חיזוק שרירי רצפת האגן לפני הלידה.
2. למתוח באופן הדרגתי את רקמות הפות, החיץ הנקבי ושרירי הנרתיק לפני לידה.

מאמן הלידה חתכל`ס NO-EPI משמש ככלי עזר בלידות ראשונות וכמו כן גם בלידות חוזרות (כאשר אין סיבה רפואית האוסרת על השימוש בו).
באין המלצה ספציפית מן המיילדת או הרופא, מומלץ להתחיל להתאמן בחתכל`ס כשלושה שבועות לפני מועד הלידה המשוער.

מקרים בהם אין להשתמש במכשיר:
אין להשתמש במכשיר החתכל`ס NO-EPI במקרים הבאים:
• כאשר אין אפשרות ללידה ווגינאלית עקב מצב העובר או שליית פתח.
• כאשר סכנת הזיהום גדלה עקב ירידת מים או מצב קיים של פתיחה של 3 ס"מ.
• פצעים באברי המין.
• דימום וגינאלי פעיל.
• תחת השפעה של אלכוהול או סמים.

ניתן להשתמש בחתכל`ס בייעוץ רופא או מיילדת בתנאים הבאים:
• במקרה של נזק עצבי כתוצאה מרמות גבוהות של סוכר בדם באופן קבוע Diabetic Neuropathy
• במקרה של שיתוק גפיים תחתונות Paraplegia.
• במקרה של טרשת נפוצה.
• תחת השפעת משככי כאבים המעלימים תחושת כאב באזור הנרתיק.
• ורידים מורחבים בנרתיק ובשפתיים.


מידע חשוב/ אזהרות:
• לפני שימוש ראשוני או לאחר הפסקת תרגול של מעל ארבעה שבועות, עליך לנפח את הבלון ע"י סגירת הבורג וללחוץ כעשר לחיצות רצופות על משאבת היד. לאחר מכן, פתחי את הבורג, שחררי את האוויר כך שהבלון יחזור לצורתו המקורית. פעולה זו מאפשרת בדיקת שלמות הבלון ומפתחת מיומנות שליטה במכשיר. אם המכשיר ניזוק אין להשתמש בו, ויש להתקשר לספק המכשיר.
• אין להשתמש בחתכל`ס תחת מים (באמבטיה) מפני שחדירת מים למכשיר עלולה להזיק למנגנון המכשיר.
• יש לאחסן את המכשיר הרחק משמש ישירה .
• אין להשתמש בחתכל`ס לאחר שעבר תאריך התפוגה או יותר משני הריונות.
• אנו ממליצים לך לרחוץ היטב את הידיים במים וסבון לפני כל שימוש במכשיר החתכל`ס. יש למלא את הוראות הניקוי והחיטוי הניתנים בהמשך.
• אין להשתמש בחומרי סיכה המכילים שמן או שמנים אתריים העלולים להזיק לבלון.
• בתחושת כאב יש להפסיק את התרגול עם החתכל`ס.
• בזמן התרגול, כאשר הבלון מנופח בתוך הנרתיק, יש להימנע מתנועתיות יתר כדי למנוע תנועות בלתי נשלטות של הבלון.

הוראות שימוש להכנה ללידה:
• בחרי מקום נח לאימון בחתכל`ס כך שלא יהיו הפרעות בזמן התרגול. לפני השימוש שבי או שכבי בנוחות, כשפלג גופך העליון בצורת חצי ישיבה או ישיבה זקופה. במשך הזמן נסי תנוחות שונות וגלי את התנוחה הנוחה לך ביותר. ניסיונות אלו יכולים לעזור לך לגלות תנוחה הנוחה לך ללידה.
• אפשרי לעצמך כ- 30 דקות כולל זמן להרפיה ורוגע בכל אימון.
• תרגלי את השימוש בחתכל`ס לפני הכנסתו לנרתיק: נפחי את הבלון ע"י סגירת הבורג ולחצי כעשר לחיצות על משאבת הבלון. תרגלי את סיבוב הבורג הסוגר ע"מ להחזיק או לשחרר את האוויר בבלון לפי הצורך.

תוכנית אימון בשלושה שלבים

1. אימון רצפת האגן
• כעת, סגרי את הבורג ונפחי שוב את הבלון רק מעט, גודל שיאפשר החדרתו לנרתיק ללא בעיה.
• ניתן לסכך את הבלון מעט עד למותן (שקע) ע"מ להקל על החדרתו. סיכוך יתר יגרום לבריחת הבלון החוצה מהנרתיק. מומלץ שימוש בג`ל על בסיס מים, ללא שמן.
• החזיקי את הבלון בתחילת הצינור המחבר והכניסי כ--1/2 - 2/3 מאורכו של הבלון לתוך הנרתיק. אין להכניס את הבלון לכל אורכו. מותן הבלון מייצב את עצמו בפתח הנרתיק ע"י סיבוב קל והזזת הבלון מעלה מטה חושי את גבולות אזור החיץ הנקבי. הרפי את גופך למרות שתחושות אלו חדשות ומשונות עבורך. עד האימון השלישי תוכלי להגיע לשגרת אימון שתתאים לך באופן אישי.
• כעת כווצי את שרירי רצפת האגן תוך ניסיון למשוך את הבלון פנימה למשך כ-10 שניות. לאחר מכן הרפי את שרירי רצפת האגן למשך 10 שניות וחזרי על תרגול זה במשך כ-10 דקות. ע"י נגיעה בבלון תוכלי להרגיש את תנועתו פנימה בעת כיווץ שרירי רצפת האגן. בצורה כזו תוכלי להיווכח שאת מתרגלת בצורה נכונה.


2. מתיחת הפרינאום (חיץ נקבי)

• כשהחתכל`ס בנרתיק, נפחי לאט לאט את הבלון לפי תחושתך האישית של לחץ ונוחות. לאחר הניפוח השאירי את הבלון המנופח בתוך הנרתיק עד כ-10 דקות. אל תגרמי לעצמך כאב, הניפוח צריך להיות עד לגבול האי נוחות. תחושה קלה של "שריפה" מאמתת את המתיחה. בתרגול הזה, העור, הרקמות והשרירים באזור החיץ הנקבי ותעלת הלידה נמתחים ומורחבים בצורה עדינה והדרגתית.
• מאימון לאימון הגדילי באופן הדרגתי את גודלו של הבלון. את תחושי תחושת לחץ על השרירים וזה נורמאלי. בכל עת את יכולה לצמצם את גודל הבלון ע"י פתיחת בורג השחרור במשאבת היד.

3. לידת הבלון
• לאחר גמר שלב המתיחה שחררי את הבלון המנופח החוצה ע"י הרפיית שרירי רצפת האגן (שלב הלידה). תחושת הלחץ מוגברת בזמן יציאת הבלון החוצה ויתכן שתחושי אי נוחות. לכן, באימונים הראשונים מומלץ להקטין לפני כן את קוטר הבלון ע"י פתיחה קצרה של בורג שחרור האוויר. בהמשך האימון עם החתכל`ס יהיה לך יותר קל לשחרר החוצה את הבלון. בהדרגתיות הגדילי את קוטר הבלון ואל תתייאשי אם את לא משיגה תוצאות בהתחלה.
• במידה והבלון אינו יושב נכון בנרתיק ויוצא מוקדם מדי, רצוי להחדיר את הבלון קצת יותר עמוק לפני שאת משחררת אותו החוצה (אך למקסימום 3\2 מגודל הבלון).
• ניתן לראות את התקדמות האימון ע"י מדידת קוטר הבלון בעזרת לוח המדידה המצורף בחוברת ההדרכה או בעזרת סרט מדידה. מדידת גודל הבלון תעשה רק לאחר הוצאתו מהנרתיק.
• חזרי על הפעולות המתוארות מספר פעמים בכל תרגול.
אימונים אלה יעזרו לך לקבל "תחושת לידה", ויכינו אותך היטב ללידה הקרובה.
כל אימון מקטין את הסיכוי לנזק לחיץ הנקבי שלך.
לאחר כשבועיים של אימון את מגיעה לשיא דרגת האימון כאשר את מסוגלת ללחוץ החוצה
בלון שמנופח לקוטר של כ-8- 10 ס"מ או היקף של 32 ס"מ, שזה גודל ממוצע של ראש של תינוק. עם הגיעך לקוטר של 8-10 ס"מ יש להתמקד באימון שרירי רצפת האגן ותרגול הלידה. לא מומלץ לנפח את הבלון יותר מ 10 ס"מ.
• כדי למנוע יציאה מוקדמת של הבלון לפני גמר זמן האימון, הימנעי מסיכוך יתר . כדי למנוע בריחת החתכל`ס מהנרתיק, החזיקי בתחילת הצינור או סגרי את הרגליים ונסי שכיבה על הצד.


ניקוי וחיטוי:
יש לנקות את מכשיר החתכל`ס NO-EPI לפני השימוש הראשון ולאחר כל שימוש לפי ההוראות הבאות:
• סגרי את ברז הניפוח ונפחי את הבלון ע"י כ- 10 לחיצות על משאבת היד.
• נקי בזהירות את הבלון ע"י שטיפה במים חמים (לפחות 40 מעלות) וסבון במשך דקה או שתיים. הרחיקי את משאבת היד מהמים בזמן ניקוי הבלון. חדירת מים למשאבת היד עלולה לפגום ביעילות המכשיר.
• שטפי היטב את הבלון במים זורמים.
• יבשי את המכשיר היטב ע"י הנחתו על משטח נקי.
• מומלץ לחטא את המכשיר ע"י ניגוב הבלון עם אלכוהול 70%.
• לאחר הניקוי יבשי היטב את המכשיר ושמרי אותו בתיק כאשר הרוכסן סגור, עד לשימוש הבא.
• במידה וחלף יותר משבוע בין אימון לאימון, מומלץ לחזור על הניקוי והחיטוי לפני השימוש.

אזהרה:
• כדי למנוע העברת זיהומים, אין להעביר מכשיר זה מאישה לאישה.
• יש להתחיל באימון לידה לא לפני שלושה שבועות מתאריך הלידה המשוער.
• יש לאחסן הרחק מהישג ידם של ילדים.


EPI-NO ליברה


תיאור המוצר
EPI-NO ליברה – מאמן רצפת האגן, תוכנן פותח ומיוצר בגרמניה בשיתוף פעולה הדוק עם גניקולוגים, פיזיותרפיסטים ונשים.
המכשיר מורכב מ:
1. בלון סיליקון צר ומעוצב.
2. משאבת יד.
3. שעון מד לחץ.
4. שסתום לשחרור אוויר.
5. צינור גמיש מפלסטיק המחבר את חלקי המערכת.

מטרות השימוש
EPI-NO ליברה – מיועד לשימוש כמאמן שרירי רצפת האגן ורשום כפטנט.

מקרים בהם אין להשתמש במכשיר EPI-NO ליברה:
אין להשתמש ב - EPI-NO ליברה במקרים הבאים:
* קיים סיכון של זיהום עולה.
* פגיעות באברי המין שעדיין לא החלימו.
* תחת השפעת אלכוהול ו/או סמים.

מקרים בהם ניתן להשתמש ב - EPI-NO ליברה בהשגחת ו/או הדרכת מטפל בלבד:
* נזק עצבי כתוצאה מרמות גבוהות של סוכר בדם באופן קבוע עקב סכרת.
* שיתוק גפיים תחתונות.
* טרשת נפוצה.
* תחת השפעה של משככי כאבים שהורידו את תחושת הכאב בנרתיק.
* ורידים מורחבים בפות ובנרתיק.

אזהרות
· מטעמי היגיינה, EPI-NO ליברה מיועד לשימוש אישי בלבד, אישה אחת תשתמש במכשיר אחד.
· אין להשתמש ב - EPI-NO ליברה לאחר שפג התוקף המצוין בתווית האריזה של הבלון.
· מטעמי היגיינה מומלץ להחליף את מערכת הבלון והצינור כל שישה חודשים בשימוש סדיר.
· יש להפסיק את התרגול ב - EPI-NO ליברה כאשר יש תחושת כאב.
· לפני השימוש הראשוני או לאחר הפסקה בשימוש מעל ארבעה שבועות יש לנפח את הבלון (לוודא סגירת שסתום שחרור האוויר) כעשר פעמים ברציפות, לפתוח את שסתום שחרור האוויר על מנת לשחרר את האוויר ולהחזיר את הבלון לצורתו המקורית. פעולה זו מאפשרת בדיקת המכשיר. אם המכשיר אינו תקין יש ליצור קשר עם הספק לפני השימוש.
· מומלץ לרחוץ היטב את הידיים במים וסבון לפני כל שימוש ב - EPI-NO ליברה. יש לבצע את ההוראות כפי שכתובות בפרק ניקוי וחיטוי.
· אין להשתמש בחומרי סיכה המכילים שמנים אתרים או חומרים אחרים שעלולים לגרום נזק לבלון.
· אין להשתמש ב - EPI-NO ליברה תחת מים (באמבטיה) מפני שחדירת מים למכשיר עלולה להזיק למנגנון המכשיר.
· יש לאחסן את המכשיר הרחק משמש ישירה.
· יש לשמור את ה - EPI-NO ליברה הרחק מידם של ילדים.

תפקיד רצפת האגן
רצפת האגן מורכבת מערסל שרירים הנמתחים מאחור מעצם הזנב בבסיס עמוד השדרה עד עצם האגן מקדימה. קבוצת שרירים חשובה זו תומכת ברחם, שלפוחית השתן והמעי הגס. שרירי רצפת אגן חזקים תומכים ביציבות עמוד השדרה ומשפיעים לטובה על יציבת הגוף כולו. מבנה שרירי רצפת האגן עם חיבוריו תוחם את תחתית האגן. מכך ניתן להבין שחולשה של קבוצת שרירים זו יכולה לגרום לצניחה של שלפוחית השתן, הרחם והנרתיק ומכך לתופעות לוואי בלתי נעימות שגורמות להפרעות בתפקוד מיני ולבריחת שתן. (ראה תמונת שרירי רצפת האגן)

תופעות אופייניות לחולשת רצפת האגן:
· בריחת שתן במאמץ כגון: בשיעול, בהתעטשות, בעליה במדרגות ובעת נשיאת משקל כבד.
· תחושת דחיפות במתן שתן למרות ששלפוחית השתן ריקה.
· תחושה חזקה של לחץ כלפי מטה באגן.
· צניחה של רקמות הנרתיק ו/או הרחם.
· בריחת גזים או צואה ללא שליטה.

טבלת התקדמות האימון
הפרש בלחץ בין שריר רפוי לשריר מכווץ ===>> תוצאות
1 > ===>> יש להשתפר
1-2 ===>> יש התקדמות
3-4 ===>> טוב מאוד
4 < ===>> מצוין

תרגול שרירי רצפת האגן
· בחרי במקום נעים ללא הפרעות לצורך התרגול ב - EPI-NO ליברה.
· בחרי בתנוחה נוחה - חצי שכיבה וחצי ישיבה. במשך הזמן, תוך כדי תרגול תמצאי את תנוחת התרגול המתאימה לך.
· השתדלי לשמור על נשימות רגועות וסדירות במהלך התרגול. נסי להרפות את שרירי העכוז, ירכיים ובטן. מומלץ לתרגל במשך עשר עד עשרים דקות ביום.

התחלת התרגול
פתחי את שסתום שחרור האוויר, לחצי את הבלון בידך על מנת לרוקן את הבלון מאוויר וסגרי את שסתום שחרור האוויר. הבלון נשאר בצורתו הריקה. לשם הקלה בהחדרת הבלון רצוי לשמן את החצי העליון של הבלון (ראי פרק אזהרות).
החזיקי את הבלון קרוב לקצה התחתון והחדירי אותו כשני שליש לתוך הנרתיק, המתיני זמן מה (ייתכן כי הנרתיק יבש או רגיש). הרפי את שרירי רצפת האגן, נפחי את הבלון עד הנקודה שבה תחושי את נוכחותו (אצל רוב הנשים מחוג השעון יעלה עד המספר שתיים). אם הלחץ חזק מדי אפשר להפחיתו בכל עת על ידי פתיחת שסתום שחרור האוויר.

תרגול הרמת רצפת האגן
הכיני רישום של הפעילות, רצוי לתרגל פעמיים ביום עד השגת מטרת האימון ולאחר מכן פעם אחת ביום לשמירת מצב תקין. בתחילת התרגול שימי לב למחוג בשעון הלחץ המראה את מצב שרירי רצפת האגן במצב הרפיה.
תוך כדי כיווץ שרירי רצפת האגן נסי למשוך כלפי מעלה את הבלון למשך כ -10 שניות (בהתחלת התרגול יתכן כי שרירי רצפת האגן חלשים ותוך כדי תרגול תוכלי להגיע למצב בו תוכלי להחזיק 10 שניות). לאחר מכן הרפי לעשר שניות וחזרי על התרגיל מההתחלה. החזיקי את הבלון בעדינות וחושי את תנועתו כלפי מעלה בעת כיווץ השריר, דבר זה מאפשר לך לוודא את התרגול הנכון. שימי לב למחוג בשעון הלחץ לפני ולאחר כיווץ שרירי רצפת האגן. תזוזת המחוג בשעון הלחץ בזמן הרפיה, והלחץ בזמן כיווץ השריר מראה את מידת עוצמת כיווץ השרירים. (ראי טבלת התקדמות האימון).
יתכן שלא תראי הבדל משמעותי בתחילת התרגול, אך לאחר מספר ימים תתחילי להשיג תוצאות הנראות בשעון הלחץ של ה - EPI-NO ליברה. מומלץ לתרגל את שרירי רצפת האגן במשך כל החיים.
במקרה של סיבוך כלשהו יש להתייעץ עם הפיזיוטרפיסטית או אורוגניטלית מייד.
ניתן לבצע תרגילים נוספים לשם גיוון כאשר ה - EPI-NO ליברה נמצא בנרתיק לפי ההוראות. במשך התירגולים עיקבי אחר המחוג בשעון הלחץ המראה את מידת החוזק של שרירי רצפת האגן.

נדנוד האגן
שכבי על גבך כשרגלייך מכופפות, כפות הרגליים צמודות לרצפה ולחצי על העקבים. לסירוגין הרימי את המותנים פעם צד ימין ופעם צד שמאל וחזרי על כך פעמיים או שלוש פעמים.

מסביב לשעון
שכבי על גבך כמו בתרגיל הקודם, נדנוד האגן, דמייני שעון מתחת לאגן והזיזי את המותניים עם כיוון השעון ונגד כיוון השעון, התנועה צריכה להיות חלקה כך שהאגן יוכל להסתובב בהמשכיות ובהתמדה.

רגליים ארוכות
שכבי על גבך ומתחי את רגלייך כך שכל עמוד השדרה נמצא במגע עם הרצפה. הזיזי את הסנטר כלפי החזה על מנת למתוח את הצוואר, דחפי לסירוגין את עקב ימין ואת עקב שמאל כאילו שברצונך למתוח את הרגליים. באותו הזמן משכי את אצבעות הרגליים כלפי הגוף.

ניקוי וחיטוי
· יש לוודא שלא יחדרו מים למשאבה בעת החיטוי והניקוי כדי למנוע נזק פנימי במשאבה.
· יש לנהוג לפי הוראות הניקוי והחיטוי לפני השימוש הראשון ולאחר כל תרגיל.
· אם לא השתמשת ב - EPI-NO ליברה למעלה משבעה ימים, יש לחזור על ניקוי וחיטוי המכשיר לפני תרגול חוזר.
· לפני התרגול הראשון ומייד לאחר כל תרגול יש לנקות היטב את ה - EPI-NO ליברה באופן הבא:
נפחי את הבלון על ידי לחיצת המשאבה כעשר פעמים, רחצי במים פושרים וסבון (מינימום 40 מעלות צלסיוס או 104 מעלות פרנהייט) במשך דקה / שתיים והיזהרי לא להרטיב את המשאבה על מנת למנוע נזק, שטפי את הבלון במים פושרים זורמים, הניחי את ה - EPI-NO ליברה לייבוש על משטח נקי וחלק. יש לחטא את ה - EPI-NO ליברה עם ספוגית צמר גפן ואלכוהול 70%.
· בגמר הייבוש המוחלט יש לאחסן את ה - EPI-NO ליברה בנרתיק המקורי, לסגור את הרוכסן ולשמרו במקום יבש ונקי.


אנו מאחלים לך הצלחה בתרגול עם ה - EPI-NO ליברה.

ההתנסות האישית שלי עם האפי-נו
מאת רותי קרני הורוביץ

כהכנה ללידת הבית הנפלאה שחוויתי, שימש האפי-נו כמאמן המושלם ביותר. האימון במכשיר היה כלי העזר המשמעותי ביותר שהכין אותי ללידה קלה וחלקה. בקצב שלי, בזמן ובמקום שנוחים לי, ידעתי, אוכל לבנות לעצמי את הבטחון הגופני והרגשי ביכולת שלי ללדת היטב. האפי-נו עשה מלאכתו נאמנה והוכיח מעבר לכל ספק שאין כמוהו האימון הקרוב ביותר לקראת הדבר האמיתי.

התאמנתי בכל יום כמעט, בשעות הערב. גיליתי שתנוחת האימון המועדפת עלי היא שכיבה על הצד בברכיים כפופות מעט. ריפדתי את עצמי היטב בכריות לתמיכה, בעיקר מאחורי האגן. התמיכה הזו אפשרה לי להתמקד בהרפיה שכה חשובה להצלחת האימון.

ידעתי שמפתח ההרפיה הוא מרכזי בחשיבותו להצלחת האימון, ולכן השקעתי בו מחשבה רבה. את הכלים שלי לדמיון מודרך כינסתי במאמר `דימויים לנשימות וללחיצות` באתר הבית שלי ושל אילנה `אמנות הלידה`. הדימויים מכוונים במקור להרפיית צוואר הרחם בלידה, אך התאמנתי בדיוק לפיהם, וגיליתי שהם עובדים נהדר גם על פתח הנרתיק באימון. יותר מכך, האימון במכשיר האפי-נו, בשילוב התרגול בדימיון מודרך, סייעו בהטמעת הדימויים אל תוך הגוף פנימה. הרגשתי שהגוף `צילם` את ההתניה להרפות בתגובה למתיחת הבלון, והפך את מפתחות הדמיון המודרך זמינים ומועילים מאד בלידה.

מבחינת התנוחה באימון, הרי שהבחירה שלי בשכיבה על הצד נבעה מהסיבות הבאות: זה נוח, האגן חופשי ובעיקר חופשית עצם הזנב – סקרום, בניגוד לתנוחות ישיבה, הנרתיק מאורך בניגוד לתנוחת כריעה, וניתן להרפות בה את הגוף כולו. זו גם תנוחה נפוצה ומצוינת ללידה בחדרי לידה ובבית, שאותו זיכרון צילומי של הגוף לוקח איתו ללידה ממש.

הקפדתי על מציאת התנוחה שבה מפעיל הבלון את מירב ההתנגדות על פתח הנרתיק. כלומר, תמיד וידאתי שלפחות ארבעים וחמשה אחוזים ממנו נמצאים מחוץ לנרתיק, כך שההיקף הרחב ביותר של הבלון לוחץ מבפנים החוצה על פתח הנרתיק. כי אם הבלון ייבלע פנימה – מה עשינו? בטח שלא אימון אפקטיבי לרצפת האגן.

צריך להבין שהגובה של שריריי רצפת האגן פנימה אל תוך הגוף הוא שני ס"מ בערך, כך שמה שנחשב באימון הוא `טבעת מול טבעת` או במילים אחרות טבעת ההיקף הרחב יותר של הבלון, מול טבעת רצפת האגן. צריך גם להבין שהנרתיק דומה יותר למשולש הפוך מאשר לשפורפרת, כפי שמראים בטעות מספר תרשימים שנתקלתי בהם בעבר. ואולי הטעות נובעת מכך שרוב תרשימי הנרתיק מתארים אותו בפרופיל. מכל מקום, חשוב להבין שרק תחתיתו של המשולש היא הרלוונטית לאימון, ולכן יש להציב את הבלון כך שישפיע עליה.

אי אפשר להגזים בחשיבותו של מיקום הבלון להצלחת האימון. הייתי אומרת שזהו מפתח עיקרי. חשוב גם להבין שהמיקום לא מתבצע פעם אחת ודי. זו עבודה עדינה של כוונון והתאמות שמתרחשת תוך כדי האימון עצמו, ובכל אימון מחדש. למרות שזה אולי נשמע מסובך ובעייתי, זה ממש לא כך. כשהאימונים נכנסים לתלם, לאחר פעמיים שלוש, פעולת המיקום הופכת טבע שני, לא חושבים על זה בכלל.

לגבי האימון עצמו – לאחר הניפוח, הכיווצים וההרפיות, השהיתי את הבלון לשתי דקות בערך בכל פעם. אישית, מצאתי שקשה לי להתמודד עם רצף של דקות ארוכות בהן של מתיחה, ולכן שברתי את האימון לשלושה מיני-אימונים קצרים בכל פעם. חשוב לי לציין כי על שיטת האימון הזו החלטתי בעצמי, ושאין לה שום סימוכין בהוראות היצרן. ידעתי שאני לוקחת על עצמי את האחריות שבאי הצמדות להוראות מבחינות מסוימות, ובכל זאת, לי זה התאים.

לאחר כל `מיני-אימון` שכזה הייתי סקרנית מאד לדעת איזה היקף ראש תינוק יכולתי ללדת בקלות, ולכן מדדתי את היקף הבלון במקום הרחב ביותר באמצעות סרט מידה גמיש. כאמור, הגעתי לעשרים וששה סנטימטרים בלי קושי מיוחד. ראיתי גם שמתקיימת באימונים מן תבנית שחוזרת על עצמה. המיני אימון השני הגביר את ההישג והשלישי תחזק אותו. כלומר, לדוגמא, אם במיני-אימון הראשון הושג היקף של עשרים וחמשה וחצי ס"מ, הרי שבשני הושג 26, וגם בשלישי 26.

הבנתי שהיקף הראש הממוצע של תינוק הוא 34 ס"מ, והוראות היצרן דיברו על להגיע ל-32, כך שעוד דרך ארוכה לפני. לאחר יומיים של דשדוש, החלטתי להתקדם. זה לא קל אך לחלוטין אפשרי. גיליתי שבאמצעות הרפיה וניפוח מתונים אני יכולה להגיע רחוק יותר. מה שעבד בשבילי, היה לנפח את הבלון בקצב קבוע ואיטי של ניפוחים והרפיות. לאחר עשרה הניפוחים הראשונים שהיו לי קלים, התחלתי לנפח ולנוח בקצב `אוטומטי` וקבוע ככל שניתן. כלומר, ניפחתי שלושה ניפוחים, ונחתי שלוש נשימות מלאות. אני מבקשת להדגיש שאישית, אותי, מרפים מאד דימויים וקצבים מספריים, ושתבנית זו לא בהכרח מדברת לאף אחת אחרת.

מכל מקום, לאחר מספר אימונים כאלו הגעתי להיקף של עשרים ושמונה וחצי ס"מ. בהחלט לא רע, אך ידעתי שלא מספיק. הרגשתי שהאימון תקוע ושמשהו בכלים שבהם השתמשתי כבר לא עובד בשבילי בהיקפים הגדולים יותר.

אני קצת נבוכה לשתף, אבל מה שהתחיל לנקר בי באותו שלב ולהרים ראש היה הפחד. פחדתי מההשתמעויות של כשלון ואי התקדמות באימון, במיוחד לאור העובדה שהתכוננתי ללדת בבית. איזו מן יולדת בית אני אם אני נרתעת מלעבור את גבול הנוחות וההרגשה הבטוחה והמוכרת של מתיחה עד היכן שהגעתי? האם אוכל להרשות לעצמי ללדת היטב אם כבר עכשיו איני מוכיחה לעצמי שסביר לחלוטין שאצליח?

לא האמנתי, אך הפחדים הפכו פרטנרים יעילים מאד לאימון. התחלתי לדמיין מה יקרה אם לא אצליח (חתך, התערבויות, תפרים, איזה פרצוף יהיה לי כיבואנית וכנושאת דגל לידה טבעית אם אכשל), והאימונים נכנסו להילוך חדש. זה לא היה שחשקתי שיניים והתגברתי על כאב. במפורש, היה זה מחסום מנטלי,הפחד, שהייתי צריכה לפרוץ. אולי זה נשמע מוזר, אך מעשרים ותשעה וחצי ס"מ לשלושים ושניים, היה לי קל יותר להגיע מאשר לעשות את כברת הדרך שבין עשרים ושמונה וחצי ס"מ לבין עשרים ותשעה וחצי. בחיי.

שאבתי תמיכה גם מסיפורי אימונים בפורום של אתר הבית שלי ושל אילנה `אמנות הלידה`.

משהגעתי להיקף המיוחל של 32 ס"מ, הפכו האימונים לשגרת תחזוקה קלילה. ידעתי עמוק בכל תא בגופי שיש לי נתוני פתיחה מעולים ללידה קלה וחלקה. הרגשתי כמי שהולכת מוכנה לאולימפיאדה של עצמה. וכך היה. בלידה עצמה הייתי כה מורגלת בתחושות הלחץ והמתיחה שחוויתי בשבועות שלפני, עד שמבחינות רבות הלידה הרגישה כמו עוד אימון. והאפי-נו - אין כמוהו כלי אמין להכנה ללידה. כשקמתי להתקלח לאחר הלידה, שלמה לגמרי למותר לציין, לא האמנתי כמה קלה ופשוטה יכולה לידה להיות. האפי-נו הוכיח עצמו מעל ומעבר לציפיותיי. הנה סיפור הלידה שלי http://www.leida.co.il/message.asp?qt=5154

טיפים של המיילדת אילנה שמש לשמוש באפי-נו
From my experience with women, this is what I recommend, which is not the direct recommendations by the company which is in the translation, but seems to be realistic and works. First start by inflating the balloon only enough to make it stiff enough to insert. Insert it 3/4 of the way, and do not blow it up more. Practice a few pelvic floor contractions and releases and watch the needle of the manometer. You want to know that you raise the needle when you contract your muscles and are able to completely relax your pelvic floor when you relax the muscles, and see the needle back to starting point. This is important because you want to relax your pelvic floor while the head is crowning. After a few minutes of this then you pull out the balloon a little so that only half to 2/3 is inside, and begin to inflate the balloon, (now you are not looking at the manometer as it does not play a part in the stretching exercises) and you inflate until you reach a low level of discomfort, not pain just a feeling of maximum stretching. Then you either hold it with your other hand inside for 10 minutes, or you are lying on your side and legs are bent and you hold it in with your upper foot or calf of leg. You must hold it in because the balloon wants to jump out and you invest effort in keeping it in for 10 minutes if possible. After ten minutes you stop holding it in, and let it come out. Then you measure how big the diameter is by putting it against the graph template in the instructions booklet (of the English). I know that it says in the instructions to practice pushing it out. This is not practical since the balloon wants to pop out all the time, and the minute you let go it will just pop out. Anyway, you never need to practice pushing because it is a normal part of birth that should be an instinct anyway, and when the head is low enough you will have an urge to push and you should listen to your body and do what you feel. During the ten minutes, you can relax, listen to music, read, practice guided imagery, think positive birthing thoughts, do breathing exercises, anything you want. .,

עדויות מתוך פורום לידה

"ילדתי את בני עילי ביום חמישי (לפני שבועיים ויום) במשקל 4.265 ללא חתך וללא קרעים, הוא פשוט התגלץ` החוצה אחרי שתי לחיצות ממש קלות- שוב, תודות לאפי נו."

מתוך הודעתה של אורית http://www.leida.co.il/message.asp?qt=20215


"אני ילדתי את מאיה 4.380 קילו + יד על הראש (כמו בשיר) בלי חתך בזכות האפי נו (הדגם הפשוט)"

מתוך הודעתה של נלי http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=187874


"עכשיו אני יכולה להבין את סיפורי הלידה שבהן נשים כתבו שהרגישו רק לחץ גדול אך לא כאב. עד עכשיו התייחסתי לסיפורים הללו בספקנות רבה, אבל זה בדיוק מה שהרגשתי בלידה הפעם. מדהים להיווכח מה שאווירה, תמיכה ומים מסוגלים לעשות...
גם הפרינאום נשאר שלם הפעם בזכות האפי-נו."

מתוך הודעתה של טלטל http://www.leida.co.il/message.asp?qt=19867


"יציאת הראש (35 ס"מ) אפילו הרגישה מוכר כל כך בזכות האפי-נו, ואפילו לא הפחידה. באימונים, הגעתי ל-31 ס"מ ובסוף הלידה אמרה לאה: "ממש פרינאום של בתולה"."

מתוך הודעתה של חני http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=100413


"אני אחרי לידת שגיא שנולד 3.840 עם היקף ראש 35 ס"מ ואני עם פרינאום שלם בזכות האפי נו."

מתוך הודעתה של ציונה http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=56000


"ילדתי לפני 7 חודשים בת במשקל 4.110 ק"ג בלי חתך ובלי אפידורל, ככל הנראה בזכות האפי נו...נא התעודדי.
בהתחלה השתמשתי בו בשכיבה והיה לי די קשה ודווקא לקראת הסוף גיליתי שהרבה יותר קל להחזיק אותו בפנים כאשר יושבים על כסא בזוית 90 מעלות.
בכל מקרה יום לפני הלידה הגעתי לפתיחה של 9.
בהצלחה ובברכת לידה נטולת חתך..."

מתוך הודעתה של מירב ל. http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=55971

"והכי נהדר-לידה ראשונה ללא חתך בזכות האפי-נו!!! אני מזמינה כבר מעכשיו לקראת הלידה השניה..."

הודעתה של דנה http://www.leida.co.il/reply.asp?rep=25912


"לפני שלושה שבועות ביקשתי עזרה לגבי שימוש באפי-נו עם GBS. קיבלתי תשובה מפורטת מאילנה שמש שאפשר להשתמש. הבטחתי לאילנה שאני אעדכן אחרי הלידה והנה אני כאן.
יש לי מבנה צר ולכן התחלתי להתאמן כ- 4 שבועות לפני הלידה. האימונים היו לי מאוד קשים. התקדמתי באיטיות רבה. איטיות כמעט מייאשת. ניסיתי בכל מיני תנוחות, בכריעה, על הצד, על הגב ובעמידה. 4 ימים לפני הלידה הגעתי כמעט ל- 10 ס"מ. ידעתי שהעובר גדול והערכת היקף הראש היתה גדולה בהרבה מ- 32 ס"מ.
הייתה לי לידה כואבת וארוכה אבל נטולת אפידורל והתערבויות מיותרות. מרבית הלידה הייתי בעמידה או בכריעה .
אז לעדכון עצמו. ילדתי תינוקת במשקל 3950 גרם, הקף ראש 36 ס"מ , ללא תפר. (כמובן שבלי אפיזיוטומיה)
שכחתי לציין שזו לידה ראשונה?
מאחלת לידות קלות ומעצימות לכולנו."

מתוך הודעתה של רוני http://www.leida.co.il/message.asp?qt=25054


עדויות נוספות

מירב

אכן כן.

רכשתי, השתמשתי – מעט מאוד ולא בשיטתיות כממולץ – וילדתי.

בלי חתך,בלי קרע לא צפוי.

זו היתה לידה ראשונה.

לידה בריאה וטובה לכלן.

אורלי.

Epi No – ניסיון אישי
לפני כשבעה חודשים ילדתי בת מקסימה, בלידה שהייתה החוויה הכי מדהימה בחיים שלי.

אחד החששות הגדולים שלי מהלידה היה בעצם מהחתך והכאבים שצפויים לאחר מכן: בן רגע כל חיי הולכים להשתנות, כל כולי רוצה להיות עם התינוקת וליהנות איתה, אך כל בעלות הניסיון מספרות שהשבוע הראשון מאד כואב, לפעמים זה מסתדר לבד, לפעמים הרופא משחרר קצת תפר לוחץ, אבל בסך הכל, בתקופה כל כך מיוחדת ונפלאה, בנוסף להתמודדות עם המצב החדש, וההסתגלות להנקה, צריך גם להתמודד עם כאבי התפרים.

לכן החלטתי לעשות הכל כדי להימנע מחתך.

לאחר שיטוטים וחיפושים באינטרנט מצאתי באתר אמנות הלידה מידע על החתכלס`: בלון אימון מתוצרת גרמניה, שעל פי סקרים מפחית במידה רבה את הצורך בחתך. התקשרתי לאילנה שמש שמשווקת את הבלון בארץ, היא סיפרה לי עליו והפנתה אותי לבנות שהשתמשו בו, וכן לאתר האינטרנט של המוצר. קיבלתי המלצות חמות מבנות שילדו ללא חתך, וקראתי את ההסברים באתר ה Epi-No, החלטתי שאין מה להפסיד.

התחלתי להתאמן בסוף שבוע 35, מידי יום ניפחתי את הבלון מעט יותר, והחזקתי אותו קצת יותר זמן.

אפשר להתאמן לבד, אבל זה די מעייף: לבלון המנופח יש שאיפה מתמדת לצאת החוצה, והיד שצריכה בתקופה זו של ההריון להקיף בטן ענקית וללחוץ עליו חזק, מאד מתעייפת וכואבת. לכן, למרות שאפשר להסתדר לבד, עזרה מהבן זוג מאד מועילה.

בסוף שבוע 36 ילדתי, בלידה טבעית בעזרת תומכת הלידה, נרי ליפשיץ. היות והייתי ללא אפידורל, המיילדת שרצתה להיות מוכנה למצב של חיתוך, הרדימה את אזור החיתוך, בזריקה שכאבה לי יותר מכל צירי הלידה.

התינוקת יצאה לאוויר העולם לאחר שעתיים בחדר לידה, מבלי להשאיר ולו קרע קטן. מיד לאחר הלידה עברו כל הכאבים, פרט לכאב דקירת זריקת ההרדמה, שניתנה ליתר ביטחון…

לסיכום, הבלון עדיין לא מוכר כל כך בארץ, וחבל. אני באופן אישי הייתי מאד מרוצה ממנו, וממליצה בחום להשתמש בו.

שתהיה לכן לידה קלה, ומהנה.

דנית.

למי שמפחדת מהקדמת הלידה, אין לי מידע מדעי, אך חברה קרובה שלי, שהשתמשה בבלון ילדה בשבוע 43 עם זירוז.

הזמינו מכשיר אפי-נו עכשיו! לחצו כאן

 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


בשלב הראשון מוחדר הבלון אל פתח הנרתיק

 


בשלב השני הוא מנופח בהדרגה, באמצעות משאבה

 

 

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש