www.leida.co.il   
 

אילנה שמש נפגשה בכנסת, בעניין המענק ליולדות בבית

 מאת: רותי קרני הורוביץ

המיילדת אילנה שמש, מהמובילות ביילוד בבית בישראל, נפגשה היום (20/11/2000) בכנסת עם מנהלת ועדת העבודה, הרווחה הבריאות של הכנסת שירלי אברהמי, בעניין הזכאות למענק לידה על לידות בית בישראל.
כזכור, דווח לפני כשבועיים ב"אמנות הלידה" בהרחבה על העיוות הקיים היום בחוק, לפיו חייבת יולדת שילדה בבית להתייצב תוך יממה מהלידה בביה"ח, כדי להיות זכאית למענק הלידה. ההתייצבות מזכה באותה הזדמנות גם את ביה"ח בדמי אשפוז (כ-6000 ש"ח) על לידה שלא התבצעה בין כתליו, ואשפוז שלא התרחש. בכתבה, שכותרתה "הלידה-בבית; הכסף-לביה"ח" נאמר עוד כי לישיבת הוועדה בעניין, לא זומנו מיילדות בית, ונציגים מקצועיים כרופאים גינקולוגיים התומכים בלידות בית בישראל. שמש, שמחתה על הנושא בפני הוועדה, הוזמנה עקב כך לפגישה היום.
בפגישה, הציגה אילנה, בין השאר, מחקרים התומכים בלידות בית, עבור נשים שהריונן נמצא בסיכון נמוך, והמתבצעות בתנאים הולמים ובנוכחות מיילדת מוסמכת שהוכשרה לקבל לידות בית, ו/או רופא.
בפגישה סוכם כי שמש תיפגש בקרוב עם ח"כ אברהם הירשזון, שיזם את התיקון לחוק, כדי לגבש הצעה לנוסח החדש. הפגישה תתקיים ככל הנראה במהלך השבועות הקרובים, ולאחריה, תזומן ישיבה נוספת של הוועדה.