בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

דר'' וגנר נועד עם צמרת הרפואה המיילדותית בישראל

נועד לארוחת ערב עם מנהלי המחלקות והאגפים לרפואה מיילדותית. ייפגש הערב עם מנכ"ל משרד הבריאות
16.12.01

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

דר` מרסדן וגנר, המתארח בישראל לסבב הרצאות ופגישות עם בכירים במשרד הבריאות ובתי היולדות כאורח ארגון `נשים קוראות ללדת`, נועד אתמול לארוחת ערב עם צמרת הרפואה המיילדותית בישראל.
בפגישה שנערכה בת"א השתתפו מנהלי המחלקות והאגפים למיילדות בבתיה"ח -פרופ` אייל שיף מ`שיבא`, פרופ` יוסף לסינג מ`ליס`, פרופ` ארנון סמואלוב מ`שערי-צדק`, ופרופ` יאן בוקובסקי מ`אסף הרופא`. כ"כ השתתפו דר` מיקי שנהב, מנהל חדר לידה ב`ליס` ודר` עמוס בר, רופא נשים בכיר ומיילד, ומחבר `המדריך הישראלי להריון ולידה`. מטעם `נשים קוראות ללדת` השתתפו העיתונאית נירית שפירא, מייסדת הארגון, ענת אגמון ואני.
בפגישה נדונו הנתונים הסטטיסטיים שמציגה מדינת ישראל בשנים האחרונות בנושא תוצאות לידה, והובעה דאגה באשר לשיעורים ההולכים וגבוהים של ניתוחים קיסריים - כעשרים אחוזים כיום, ואחוזי ההתערבויות המדאיגים. דר` וגנר אמר כי הוא מוטרד ממגמה זו, כמו-גם מנתונים נוספים המלמדים על כך שהרפואה המיילדותית בישראל אינה בהכרח מחויבת לראיות שמציג המחקר המדעי, כשיעורי חתך חיץ גבוהים, אי הרשאה של בחירת מלווים בלידה, הפרדה שגרתית של יילודים מאימותיהם ואשפוזם באולמות אשפוז משותפים (תינוקיות)וכו`.
במפגש עלו חילוקי דיעות עמוקים באשר לתחום לידות הבית. דר` וגנר אמר כי ישראל חייבת למסד את הבחירה בסוג זה של לידה, עבור נשים שהריונן בסיכון נמוך, בעוד שמנגד הביעו מנהלי המחלקות הסתייגות גבוהה מהפן הבטיחותי של לידות חוץ-אשפוזיות, למרות הנתונים מהעולם המוכיחים שמדובר באופציה בטוחה. `נשים קוראות ללדת` ציידו את ראשי המחלקות בחומר המחקרי העדכני בנושא, וניתבו את הדיון לכיוונים המעשיים של שיפור הסיעוד המיילדותי בתוך חדרי הלידה ובמחלקות היולדות.
מנהלי המחלקות הביעו אף הם דאגה באשר להיותם חשופים לתביעות, ובאשר להשפעתו של שיקול זה על דרך ההתנהלות של חדרי הלידה בישראל, ונדונו כיווני פעולה אפשריים במטרה להחתיל ולפתור בעיה זו, בדרך שתביא לתוצאות לידה טובות יותר ולשיפור רמת שביעות הרצון של היולדות. כמו-כן ציינו את המגמה המדאיגה של בקשות מצד נשים לבצע בהן ניתוחים קיסריים אלקטיביים. דר` וגנר הסכים באמרו שהניתוח הקיסרי חושף את האשה לשיעור הגבוה פי 2.8 לסיכון בתמותה מאשר לידה וגינלית.
עוד התלוננו על מחסור בתקנים שיאפשרו ליווי רציף של כל יולדת על-ידי מיילדת אחת. כמו-כן התלוננו חלק מהרופאים על כך שהיולדת הישראלית מעוניינת בתינוק מושלם הרבה יותר משהיא מעוניינת בלידה מושלמת, כך שבמקום לקבל אחריות על בחירות בלידה, היא מעדיפה להגיש תביעה משפטית בדיעבד. בתגובה לדברים אמרה הבוקר המיילדת אילנה שמש כי רק גל של תביעות מצד נשים בגין ניתוחים קיסריים ופרוצדורות רפואיות מיותרות שבוצעו בהן עשוי להפחית את שיעורי תביעות הרשלנות וליצור נורמליזציה בנושא.
דר` וגנר הדגיש את החשיבות הרבה שבחינוך הטרום לידתי, ובתפקידה של ההסכמה מדעת. דר` וגנר העלה את הנתון לפיו נפטרו במהלך השנה החולפת 800יילודים ישראליים בבתי-החולים בזמן הלידה או מיד לאחריה, כך שקשה לדבר על ערובה לבטיחות כשדנים בלידה בין אם בין כתלי בית-חולים, ובין אם בכל מקום אחר.
למרות חילוקי הדיעות ניתן היה לחוש באוירה של פתיחות מצד מנהלי המחלקות ורצון לשיפור, למידה ושיתוף פעולה.
הבוקר הרצה דר` וגנר בפני אנשי צוות וקהל, בשני מושבים עוקבים בביה"ח אס"ה, ואחר הצהריים צפויה לו פגישה עם מנכ"ל משרד הבריאות דר` בועז לב.



 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש