בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

בגדי הריון בזול, או- מדריך ההשרדות המלא להריונית התפרנית

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ, פריטים: אסנת גלבוע, אבישג ארבל
פריטים: אסנת גלבוע, אבישג ארבל צילומים:

הריון הוא תקופה אינטנסיבית. מחד הבטן והציצי פורצים בדהרה קדימה, מאידך נפח הדם שעולה בארבעים אחוז עשוי לגרום לגדילה עצומה נוספת, פרופורציונית יותר בכל הגוף. לזה מצטרפים הלחץ הנפשי של ההריון, בדיקות ההריון והחרדות לפני לידה, והצורך בבטחון, אהבה ואישורים, מן הסתם מצד בן הזוג במיוחד, שגם הוא נתון במלחציים לא פשוטים לקראת הפיכתו לאב.

מה כל זה אומר? שאנחנו רוצות להיראות יפות בהריון, ושאם אפשר, לא להוציא המון כסף כדי להשיג את זה. אין בעיה.

להבין את ההיריון


הבטן והציצי הם האיברים הגדלים ביותר בהריון. לכן, בפרופורציה לשאר הגוף הם תופסים המון תשומת לב, ואם לא נעבוד בחכמה עם פרטי הלבוש, זה מה שיראו כשיביטו בנו. זה לא אומר שהסתרת הבטן והציצי תיתן תוצאה טובה. נהפוך הוא. שמלות ההריון הישנות, שרק הסתרה וכיסוי היו לנגד עיני מתכנניהן, הצליחו להפוך את הלובשות אותן לאוהל סיירים פחות או יותר. דווקא המשחק שבין מכוסה וגלוי, חשוף וצמוד, הוא שמקנה את הצללית המחמיאה והפרופורציות המצודדות, ועוזר לנו להיראות במיטבנו. כלי משחק נוסף הוא האיזון שבין פריטים קיימים במלתחה ובין חדשים, מתוך הנחת העבודה כאמור שאנחנו בעניין של חסכון.

המלתחה הקיימת כתיבת אוצרות


לפני שיוצאים לשופינג, מתפרצים לדלת הפתוחה של הארון, ובודקים האם במקרה נוכחים הפריטים הבאים: מכנסיים וחצאיות בגזרה נמוכה, ג`קטים קצרצרים (לא יותר מהמותן), חולצות גבריות או חולצות כתונת פתוחות, שמלות מיני, פריטים המערבים לייקרה כמו גופיות, שמלות, ומכנסיים. מה שאין ומתאהבים בקונספט שלו בעקבות הקריאה, או בעקבות תצפית על הריונית אחרת, אפשר לקנות.

מכנסיים וחצאיות בגזרה נמוכה


הגזרה הנמוכה שאופנתית מאד בשנים האחרונות, עושה חסד גדול עם רוב ההריוניות. פשוט ונוח ללבוש את פריטי הלבוש המסתיימים מתחת לבטן, בלי קשר כמעט לגודלה. לפעמים זה מזכיר אמנם את סגנון הלבוש המזעזע של גברים בעלי כרס ענקית, אך אל דאגה, טופים עליונים הולמים ישלימו את המראה למצוין אם יילבשו בהתאמה נכונה. התאמה נכונה זה בגדול, במקרה של גזרה נמוכה שאינה מיועדת במקור להיריון – טופים שמכסים עד קצה הישבן.

ג`קט קצר, חולצה גברית


שני הפריטים העליונים הללו משמשים להשלמה של טופים צמודים או צמודים בחלקם, ושנלבשים מתחתיהם. למשל, גופיות ספגטי שמכסות את הבטן, טוניקות שקרובות לחזה ומתבדרות בהמשך, סטרפלסים עם ובלי כיסוי לבטן, ייראו נהדר בהריון מתחת לז`קט קצרצר, שממש לא חייב להיות מסוגל להסגר מקדימה על הבטן בהריון.
חולצה גברית בגזרה ישרה יכולה להחליף את הג`קט, אך אנא, מתחתיה אך ורק צמוד! המראה של שכבה מתרחבת מתחת לגזרה ישרה כששתיהן באורכים שווים אינו הרמוני. חוצלת הכתונת הגברית יכולה להילבש גם עצמאית כמובן. זה נראה יופי על גבוהות, וגם על נמוכות בתנאי שהחולצה לא רפויה ולא עוברת את הישבן. הגבר שממנו הושאלה עשוי להיות גאה על השתתפותו במאמץ ההריוני.

שמלות מיני


היריון הוא שעתה היפה של שמלת המיני, ההופכת במחי טייטס, חצאית אוורירית, או מכנס באורך לא מלא (שלושה רבעים, שבע שמיניות) לטופ מקסים, מחמיא ביותר, הנודע לעיתים גם בשם טוניקה. גם שמלות שהודחקו לאחורי חדר הארונות יכולים להצטרף ללא בושה. ההיריון משדרג כל שמלת מיני, ובתנאי שתחתיה יילבש חלק תחתון הולם המכסה את הברך. הזהרו כשאתן לובשות מיני מעל חצאית. הזילובים היפים באמת נדירים. זה קורה במיוחד עם חצאיות מאד דינמיות ורכות ונשפכות ומרקדות. בשילוב לא מתאים מתקבלת הכלאה של סבתא ודחליל, גורו לכן!
גזרה נוספת של שמלות קצרות מדי שההריון מוציא מהארון הן שמלות בגזרת A. קרוב לגוב למעלה, מתרחב באזור הירכיים ומסתיים בפתאומיות. יש להשתמש בדומה לשמלות המיני רק בלי חצאית. למרות אאוטיוטם הבוטה, כאן טייטסים עד אחרי הברך יתקבלו עפ"י רוב בברכה.

הלייקרה חיונית להריונית


הלייקרה, אותו סיב אלסטי ששזור ברבים מאריגי הכותנה והדנים (ג`ינס), עושה הרבה טוב לגוף הנשי בהריון. השימוש בו בבגדים ייעודיים להריון נרחב: החל מפס התאמה המסיים את המכנסיים והחצאית בצמוד לבטן, דרך פריטים המשלבים אותו במלואם כמו גופיות ארוכות וכלה בשמלות ערב מתוחכמות המשלבות בינו ובין סיבים יוקרתיים כפשתן. פריטים רבים שלא יוצרו מלכתחילה לנשים הרות יכולים לשרוד בקלות את המעבר בזכות סיב הלייקרה ובזכות האורך.

בייסיק: גופיות, חולצות טופים - האורך כן קובע


ננער קצת את המדפים האחוריים בארון. אלו הנגישים פחות. אלו שנושאים בליאות על כתפיהם את הבגדים החינניים פחות. חולצות טי ארוכות וקצרות, גופיות, ואפילו גבריות, חלק מהן לפחות אפשר לשחרר ממאסרן בהריון. תנאי ראשון ולא אחרון בדרכן לחופשי הוא, שיהיו ארוכות לפחות עד חצי הישבן.
שלא כמו בטופים המקסימים, שעל הכל נסלח להם ולמענם אף נענוד את רצועת הבטן או חולצה גברית או ג`קטצ`יק עליון, חולצות הבייסיק חסרות התחכום חייבות להוכיח את עצמן במבחן חצי הטוסיק. אם הן מגיעות לשם, ייתכן שבהקשר מתאים, כמו שילוב שלהן עם מכנסיים אופנתיות, יהיה להן מקום. את מה שלא מתאים - לנפנף ללא רחם. דווקא פריטי בייסיק הייעודיים להריון, שהם גם עפ"י רוב הזולים בקולקציות השוות, הייתי ממליצה לקנות. קצב התחלופה שלהם גבוה, על בסיס יומי, ואת עשויה להתאהב בהם.

אבזרים משלימים


רצועת לייקרה צבעונית, פרחונית, או חולצת סטרפלס ישרה (ללא כיווצים לחזה) יכולה לשמש כאביזר על שפועל כמתאם וכמגשר בין כל טופ בלתי הריוני לבין המכנסיים, החצאית או מה שלא יהיה פריט הבוטום החביב עליך. מדובר ברצועת בד עגולה ללא תפר, ברוחב של ארבעים ס"מ ובאורך זהה, שממלאה את החסר בין הטופ שמסתיים מוקדם מדי על הבטן, לבוטום שמתחיל מאוחר מדי. תופרים לבד או קונים מוכן בחנויות לבגדי הריון. חסכוני מאד משום שמאפשר לכמה פריטים שלא היו עולים על הדעת והבטן כשמישים גם בהריון. מקסים כשמציץ בין טופ ובוטום בצבעים זהים, ורק הוא בצבע. בקיצור, אם חיפשנו מלך למחלקת האביזרים בהריון, זה המלך. טיפ של מעצבת האופנה להריוניות אסנת גלבוע: "קחי גופיה עם מתיחה טובה, כזו שאת כבר לא צריכה/לובשת. גזרי אותה מתחת לקו של החזה וזהו. בחנויות לוקחים על זה מ- 49 שקל ועד 99 שקל. עדיף לעשות את זה עם גופיה בצבע פרקטי, כזה שיתאים לכמה שיותר בגדים עליוניום ותחתונים".
למלך יש כתר ואפשר לתפרניות מושקעות במיוחד לחשוב על רצועונת משלימה לשיער. בכלל, הריון, סרטי שיער זה ה-דבר. מותחים את הקנווס שאת בעוד כמה סנטימיטרים טובים ועושים שמייח.
תיקי ערב קטנים עם רצועת אלכסון ארוכה מחמיאים מאד לבטן הריונית, אולי מפני שהאלכסון מזכיר את סרטי המלכות של מלכות יופי.
תכשיטים משתלבים על-פי רוב נפלא, במיוחד תליונים. שרשראות זהב וכסף קלאסיות, או מודגשות ועדכניות המסתיימות מיד לאחר שקע הצוואר ממקדות את העין רחוק בבטן-ציצי ענקיים. ולהיפך. שרשר ארוך על רצועת עור דקיקה או מחרוזת יכולים להדגיש בטן יפה או להסתיים באזור המחשוף לציצים קטנים יחסית. ההתוויה היא – להצביע עם התליון על האזור שרוצים להדגיש, או עם אורך השרשרת כמובן.
אם משתמשים בטופים הנלבשים מעל כמו ג`קט או חולצה גברית פתוחים, מחרוזת או שרשרת הם חובה. השדרוג שהם יוצרים חזק ומיידי. עגילים תואמים, יכולים רק להוסיף לחגיגה. עקרונית, בגלל שהיריון יוצר שטח פנים גדול יותר, יש יותר מקום לתכשיטים, וגם בנות קוקטיות שברגיל עונדות זהב דקיק יכולות להתרחב גם למחוזות התכשיטים המסיביים בהריון.
מטפחות קיציות על הצוואר יגביהו את תשומת הלב לצוואר יפה במיוחד, וכנ"ל עדיי קולר. מחשוף עמוק יגנוב תשומת לב ועין מהבטן לכיוון הציצי, וגולף גבוה יטשטש את הבטן והחזה וידגיש את הפנים.

אורכי ביניים למקסימום צללית ארוכה


בגלל שההריון משמינך אותנו, נדרשות אלוזיות אופטיות למתיחה. אורכי ביניים בשרוולים ובמכנסיים עושים את העבודה. כי מהו אורך ביניים? כאילו אומר, לא הספיק הבד מרוב שאני ארוכה... וזה עובד!
ולכן, כל מכנסי השלושתרבעיי למיניהם, ככלל אצבע – מבורכים. בחורף כדאי להשיג מכנסי ג`ינס בגזרת צינור עם פטנט מתכוונן לבטן. זוגות כאלו במאה ₪ יש בחנויות ההיריון בדרום ת"א.

נעליים בהיריון


בשליש השלישי של ההריון הופכות כפות הרגליים הנשיות ועמן גם הקרסוליים ולעיתים השוקיים למראה, נו, פחות איך לומר. בשעות קשות אלו נפרדות רובנו מנעלי העקב ומנעליים שקרובות ועוטפות מדי את כף הרגל, ונצמדות למחבתות הבירקנשטוק וחבורתן. הפתרון לבעיה הזו פשוט. להבין שבהיריון גם מידת הנעליים עשויה לגדול במידה אחת, ולנעול נעליים בהתאם.

חגורת בטן משטחת לאחר לידה 12$

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


אורך לא מלא למכנס מוסר שהרגליים ארוכות

 


רצועה עזה: מתווכת טופ קצר מדי לפרק ב''

 


גזרה נמוכה מחייבת טופ שסוחב עד אליה

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש