אגב לא חובה, כי לא מחייבים להשתמש בגנים.
כל הבעיות שהועלו קיימות, זה קיים בכל מקום בארץ ובכל אוכלוסיה (אנחנו עדיין מנסים לתקן שנה אחת גרועה מאוד של אחד מילדינו בגן 'רגיל' עם צוות בעייתי לטעמנו).
מה הרווח בקיומן של מסגרות כאלה? הוא לא לאלה שיכולים להרשות לעצמם מסגרת פרטית ב3000 ש"ח לחודש, אלא בעובדה שרוב הציבור יבחר להכניס למערכת הציבורית ואולי יצליח לעשות שינוי מבפנים לכל אותן בעיות ותקלות קיימות ונוכחות. השינוי הזה יוכל לאפשר דווקא לאוכלוסיות חלשות מסגרות טובות יותר מאלו שהיו מתאפשרות להן מבחינה כלכלית (עד גיל 5 אצל הסבתא למשל... כי זה פשוט יקר מידי).
בעיות התקנים הן משו שקיוו שיטופל ברפורמה האחרונה, אלא שהרבה יותר "נראה" להאריך את יום הלימודים עד 14:00 - גם אם התועלת נמוכה מאוד (לא פותר את הצהרונים, יוצר בעיות אחרות של עייפות ורעב). זה המקום להורים ללחוץ קודם כל על הרשות המקומית לתגבר את הגנים בסייעות (נורא לכתוב, אבל זה פתרון הרבה יותר ישים מלהאמין שהתקן ישתנה במשרד החינוך). שינוי תקן משמעותו תוספת בינוי, תוספת גננות (שאין), תוספת של אחזקת מבנה וכ"א. זה לא יקרה גם כשיהיו לי נכדים, אני בטוחה בזאת.
|
תוכן התגובה:
|