פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
20/10/2003 21:02 דיאנה מאת:
אם כבר מדברים על חיסונים כותרת:
מי שמכיר אותי ואת סיפורי (פרטים בפורום, כפי שכתבה סאלי, ואפשר למצוא בעזרת המנוע), יודע שאני מתייחסת בחשדנות רבה לחיסונים ולמידע שמובא לציבור לגביהם. אני מתחילה לקרוא בין השורות את מה שלא נאמר, או מה שמעדיפים לטשטש. קחו לדוגמה את הכתבה הבאה שמייחצנת את החיסון נגד שפעת:

http://images.maariv.co.il/channels/4/ART/562/511.html

ושימו לב לדברים הבאים:
כשמדברים על תופעות לוואי, קודם כל אומרים שהן נדירות. אחר כך אומרים שלשליש מהאנשים יש אדמומיות ונפיחות במקום הזריקה. זה נשמע ממש מרגיע, נכון? אבל מה הקשר בין שני הדברים? שליש זה לא נדיר. נפיחות ואדמומיות זה ממש לא מפחיד. כלומר, בעצם לא נתנו לנו אינפורמציה על תופעות הלוואי המסוכנות, רק אמרו שהן נדירות ומיד קפצו לספר על תופעות הלוואי המאד שכיחות (שליש) שלא מפחידות אף אחד. הרושם שנוצר: לא יכול להיות כלום, מקסימום קצת נפוח וכואב וגם זה נדיר.
ועכשיו נעבור להדרכה איך מקבלים את החיסון:

"...יש גם להצטייד במנת סבלנות הגונה: לאחר החיסון תדרשו לשהות עד 15 דקות ליד המרפאה כדי לוודא שלא מתפתחות תופעות לוואי מסוכנות..."

אני מניחה שהם לא מדברים על נפיחות וכאבים במקום הזריקה... כלומר, כביכול סיפקו לנו את הנתונים על החיסון, אבל לא אמרו כלום על מהם תופעות הלוואי המסוכנות ומהי השכיחות (מספיק גבוהה כנראה כדי להשאיר כל אחד לרבע שעה השגחה לאחר החיסון).
אפשר לקבל מושג מאחת התגובות:

"...לפני כמה שנים קבלתי חיסון נגד שפעת וקבלתי שיתוק חלקי בפנים וכאיבים חזקים בשרירים ,היתי מאושפז בבית חולים עד שגילו שהתופעות נובעות מהחיסון"

מה אני אגיד לכם, שפעת כבר נראית לי הרבה הרבה יותר סימפטית.

אגב, עוד דבר "חביב": מפחידים אותנו עם שעורי תמותה של שפעת ממגיפה בשנת... 1919. לפני המצאת האנטיביוטיקה.

אני לא אומרת שאף אחד לא צריך להתחסן נגד שפעת, או שהחיסון לא יכול להועיל לאנשים מסויימים או בנסיבות מסויימות. אבל הכתבה הזו היא דוגמה לדמגוגיה של משווקי החיסונים, לזלזול באינטיליגנציה של הציבור מתוך מין גישה של "אתה לא צריך לדעת הכל, עוד חלילה תחליט ההיפך ממה שלנו נראה שאתה צריך לעשות".

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
19/10/2003  10:54 אני נגד - דורית ק
19/10/2003  12:11 בנימה קצת רצינית... - אמא של יובל ונוה
19/10/2003  12:15 הכנסו לאתר של עמותת "חסון ישראל" http://www.vaccinfo.com (ל"ת) - חגית
19/10/2003  13:28 טליה, יש המון חומר במנוע - סאלוש


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש