9/12/2001 01:31
|
הדס
|
מאת:
|
דיאנה, נסי "לנתח" את הזחילה שלו כך:
|
כותרת:
|
שימי לב, כשהוא זוחל על גחונו, האם הוא מזיז כל כתף בנפרד או את שתיהן יחדיו? זחילה טובה על גחון הינה כשכל כתף זזה בנפרד, ובמקביל לה, זזה הרגל הנגדית (כתף ימין + רגל שמאל). זוהי הכנה לזחילה רציפרוקלית תקינה. זו גם הכנה להפרדת תנועות מצויינת וגם להרמוניה בין פלג גוף עליון ותחתון וגם בין צד ימין לשמאל של הגוף. אם הוא זוחל ככה - אז זה בסדר. אם הוא זוחל יותר כמו "פזצטה" - אז אולי צריך להסתכל עליו. יש הרבה נקודות חיוביות בהתפתחות המוטורית של בר (שאותן דליתי מהנתיב עם התמונה) - והעיקרית שבהן היא ההתישבות שלו שהיא טובה מאד ומראה על הפרדת תנועות והרמוניה (כפי שציינתי קודם). זוהי התישבות טובה שמקדימה אך במעט זחילה טובה. כך שיש תקווה... וחוץ מזה, זחילה אחורנית זה אחד השלבים הראשונים של זחילה בכלל, כך שמה את מתלוננת בכלל??? ועוד נקודה שמראה על כך שהוא בכיוון הנכון: ההתנדנדות על שש - גם זו הכנה של הגוף לזחילה. ככה הם לומדים לזחול! על ידי ניסוי וטעיה של הגוף. בקיצור - נראה טוב וחכי עם הטיפולים והאבחונים לגיל 16... את הדחיפה, אגב, את יכולה לתת לו - לעודד אותו להתנדנד המון. כשהוא על שש, לתת לו דחיפונת בטוסיק (איפה יצחק קדמן, אני מתחבאת) שתעודד אותו עוד יותר להתנדנד. וגם, כשהוא מתישב, לא לאסוף סביבו את הצעצועים אלא להרחיק מעט כדי שלא ישאר לשבת אלא ירד לשש ויזחל אליהם. ככל שהצעצועים יהיו יותר קרובים אליו, יהיה לו פחות אינטרס לזחול אליהם ולזחול בכלל. (אבל בלי לתסכל אותו, רק קצת להרחיק). יצא לי ארוך, אני מקווה שהגעת עד הנה.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|