פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
15/11/2003 22:18 ד"ר ליבוביץ מאת:
תמיכה בהנקה ותמיכה בהורים כותרת:
במסגרת עבודתי של סיוע לאמהות מניקות אני נתקלת גם במצבים שאמהות נותנות תמ"ל, וגם במצבים שאמהות מפסיקות להניק. לעיתים זה אף נעשה בעידודי - כאשר אני מתרשמת שזה הדבר הנכון לעשותו. וגם אם אני חושבת שזה לא הדבר הנכון - אם זה מה שהאמא מחליטה - הרי שמבחינתה זה כן הדבר הנכון.
וכל האמהות זוכות לתמיכה שלי, כולל איך לייבש חלב, כולל איך להאכיל מבקבוק, כולל איך לבחור בתמ"ל. ובעיקר תמיכה למצב הנפשי הקשה - יש אמהות שאני צריכה לנחם אותן שגם בלי הנקה הן אמהות טובות. אני רואה בזה חלק חשוב מעבודתי. וזה, אגב, גם מופיע בכל הספרות המקצועית של יועצות ההנקה המוסמכות כחלק מתפקידן.
אבל זה בשום אופן לא מונע ממני לספר על חסרונות התמ"ל כאשר מתייעצים איתי האם כדאי לעבור לתמ"ל, או כאשר אני מסבירה מדוע כדאי להמנע אפילו מבקבוק אחד של תמ"ל בימים הראשונים, וגם בהמשך.
כאשר התייעצה איתי לא מזמן אמא בפורום זה האם זה נורא שהיא מעשנת כמה סיגריות ביום, ואמרתי שהסיכון בהנקה עם כמה סיגריות הוא קטן מהסיכון של אי הנקה הותקפתי קשות. "סכנות של אי הנקה? לא הגזמת קצת?"
והרי לא דיברתי על סכנות אי ההנקה עם אמא שנאלצה להפסיק להניק עקב קשיים שונים, ולא עם אמא שלא מניקה כי כך החליטה. רק עניתי לאמא שהתלבטה אם להמשיך להניק או לא. זו גם גישתי להנקה בעת לקיחת תרופות - מה יותר מזיק או מסוכן לתינוק - חלב עם כמות מזערית של תרופה או אי הנקה ותזונה בתמ"ל. לא נדיר ששואלים אותי בפליאה: מה זאת אומרת סכנה באי הנקה?

בהחלט קיימת הבעיה איך למצוא את שביל הזהב בין מתן מידע שלהורים רבים לא ידוע, לבין לא לפגוע בהורים אחרים. מעניין שהבעיה היא דווקא עם הנקה. אף אחד לא חש אי נוחות ולא מהלך על קצות אצבעותיו כאשר מסבירים את חשיבות החיסונים, חשיבות כסא בטיחות ברכב, חשיבות תזונה נכונה בכל גיל אחר, חשיבות אי עישון בהריון ועוד. אין מה לעשות - ההנקה היא נושא מאד טעון רגשית, ולא נותר לנו אלא לנסות להלך בין הטיפות.

ד"ר ליבוביץ
מנהלת המרכז הרפואי להנקה, אודים

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
15/11/2003  14:49 ד"ר ליבוביץ, לך יש המלצה כיצד לבחור תמ"ל? - אמאשל
15/11/2003  15:18 שאלה דחופה ד"ר ליבוביץ אודה לתשובתך - מודאגת
15/11/2003  15:30 למודאגת - - מאיה
15/11/2003  15:44 תשובות - ד"ר ליבוביץ
15/11/2003  17:26 מחשבות בעקבות פרשת רמדיה, ווידוי - דר' ליאת הולר הררי
15/11/2003  17:35 שאלה לד"ר ליבוביץ' - mirit
15/11/2003  17:45 מוסיפה שני נתיבים בעניין זה - המנוע
15/11/2003  17:46 למודאגת, הקאה וליחה - צורית
15/11/2003  18:33 מירית - אין בעיה. (ל"ת) - ד"ר ליבוביץ
15/11/2003  20:19 תודה לכן על התגובות (ל"ת) - מודאגת
15/11/2003  20:53 משרד הבריאות עדיין לא בדק את מטרנה וסימילאק - גיא
15/11/2003  20:54 ליאת, מזדהה איתך מאד - דיאנה
15/11/2003  21:05 שאלה לד"ר ליאת ה.ה. בהמשך למה שכתבת - אנט
15/11/2003  21:15 לליאת ודיאנה - חסויה בגלל קהל רגיש
15/11/2003  21:42 שאלות קשות... - דיאנה
15/11/2003  22:14 לחסויה... - גאה ורגישה !
15/11/2003  22:18 תודה דיאנה. (ל"ת) - גאה...
15/11/2003  22:18 תודה דיאנה. (ל"ת) - גאה...
15/11/2003  22:51 לגאה ורגישה - ד"ר ליבוביץ
15/11/2003  22:55 תודה על תשובתך המהירה, ד"ר ליבוביץ (ל"ת) - mirit
15/11/2003  23:01 עוד תגובה - דר' ליאת הולר הררי
15/11/2003  23:05 לגאה ורגישה ולדיאנה. - חסויה
15/11/2003  23:14 לגבי תמיכה בהנקה - mirit
15/11/2003  23:18 ד"ר ליבוביץ' - חסויה
15/11/2003  23:33 כן, כמובן שאני מבינה מדוע זה נושא כל כך רגיש - ד"ר ליבוביץ
16/11/2003  02:22 אז למה בעצם התמ"ל לא מומלץ? ד"ר ליבוביץ', דיאנה.. - הגר
16/11/2003  03:09 להגר - הסכנות בתמ"ל - דיאנה
16/11/2003  05:46 חסויה , זה בשבילך...:הסבר - גאה ורגישה...
16/11/2003  08:11 בנות יקרות מאד - גילי אבישי
16/11/2003  08:57 מחפשת "אחות "! - גאה ורגישה...
16/11/2003  09:47 למה הנושא כל כך טעון רגשית - דר' ליאת הולר הררי
16/11/2003  10:18 דיאנה תודה. מעניין מאוד - לחשוב על כל הסכנות הנ"ל ולדעת שזה הטוב ביותר - הגר
16/11/2003  23:14 לגאה ורגישה המחפשת נפש תאומה... - דיאנה
17/11/2003  23:35 וואו, לאן אני מנכסת את זה? אחפש ואשמח לקבל רעיונות. תודה (ל"ת) - רותי קרני הורוביץ
18/11/2003  07:22 מאמר במדור הנקה באתר נראה לי מתאים (ל"ת) - דיאנה
18/11/2003  12:12 מצטרפת להצעה של דיאנה- לינק ממדור ההנקה. עוד הצעה- אולי תפתחי נושא הורות? (ל"ת) - דר' ליאת הולר הררי


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש