"מצוברחת ומבולבלת ומרגישה שהיא "רעה" ולא אהובה על הצוות"
זה קורה הרבה? כי זה לא נשמע טוב.
אחרי כבר די הרבה שנים בגנים ובבתי"ס, נתקלתי בכל מיני דברים הזויים. דברים שלא היתי עושה בבית, ושאני חושבת שהם לא אופטימליים, במקרה הטוב. ויתרתי לגמרי על הנסיון למצוא צוות חינוכי שיעשה בדיוק את מה שאני חושבת שצריך לעשות (וגם אז היתה בעיה - כי הילדים היו נחשפים רק לצורת חינוך אחת...)
אבל המבחן שלי תמיד היה - אם נראה שהילד במצב טוב. אם הוא שמח ללכת לשם, וחוזר שמח משם. לפעמים ילד חוזר רעב ועייף - ועצבני מזה - אבל אחרי שהוא אוכל ונח, הוא אמור לחזור למצב טוב. וכמובן שלפעמים יש תקופת הסתגלות. אבל גם שם תמיד בדקתי מה שלום הילד. וברוב המקרים - גם אם הצוות עשה דברים מוזרים כמו עונשים - כמו שתיארת, או קשיחות רבה (אסור לשבת על הרצפה? בגן????) או שידלו את הילד לסיים את הסנדויץ גם אם אמר שהוא שבע (הלו? למרות שעל זה התעקשתי שיפסיקו) ועוד כהנה וכהנה - והילדים היו שמחים סה"כ, והתקדמו יפה בהתפתחות שלהם, וקיבלתי את זה. לא חשבתי שאופציות אחרות ומסובכות עבורי, יהיו טובות יותר.
והיתה פעם שלא. שהילדה באמת לא היתה שמחה. אני היתי מאוהבת בגננות - חשבתי שהן הטובות ביותר שפגשתי - אבל משהו הפריע לה (משהו שאפילו לא הבנתי לחלוטין מהו - קשור לאחת הגננות). והילדה ממש שקעה. והוצאתי אותה משם. והיא מיד חזרה לפרוח. ושמחתי שסמכתי על עצמי.
בחזרה אלייך. כתבת מעט ולא ברור אם זה ממש מייצג את התמונה הכוללת של המצב של הילדה. אבל אם כן - אם היא מצוברחת, מבולבלת ומרגישה לא אהובה ע"י הצוות - זה לא נשמע סימן טוב לגבי הגן. אם או בלי כסא עונש.
בברכה :-)
|
תוכן התגובה:
|