מנסיון של שנים רבות של מתן מענה לשאלות באינטרנט אני רוצה להצטרף לגישתה של דרורית. עם השנים יותר ויותר אנשים מצפים לקבל תשובות לבעיות משמעותיות דרך האינטרנט. צריך להבין שהאניטרנט הוא מדיום מצוין למתן תשובות כלליות, אך בשום אופן לא מתאים למתן פתרונות לבעיות מורכבות ופרטניות. אינספור פעמים פנו אלי עם שאלות ארוכות ומורכבות, על בעיות שנמשכות כבר זמן רב, טופלו על ידי גורמים אחרים, ועדיין הבעיה לא נפתרה, ושואלים אותי מה לעשות עכשיו. זה לא אחראי ולא מקצועי לתת הצעות פרטניות במצבים כאלו, כפי שמסתבר לי לא פעם כאשר אני נפגשת עם אישית עם שואלי שאלות כאלו. לעיתים קרובות התמונה האמיתית לא דומה כלל למה שהבנתי בעת השאלה באינטרנט. יש ציפיה מוגזמת לקבלת פתרונות דרך האינטרנט. זה אמנם נוח, מהיר וחינם, אך אנשי מקצוע רציניים צריכים לדעת מתי להפנות לטיפול אישי אמיתי. גם האמירה שהמצב המתואר לא תקין בעליל, שהפתרון שהוצע על ידי איש מקצוע אחר לא נראה סביר ויש צורך לפניה לייעוץ וטיפול אישיים היא עזרה והעמדת הדברים בפרופורציה הנכונה. בנוסף צריך להבין שחלק גדול מאנשי המקצוע העונים בפורומים שונים עושים זאת בהתנדבות ובזמנם הפנוי. יתכן שעל ידי תכתובת אינטנסיבית של שאלת שאלות הבהרה, קבלת תשובות, שאלת שאלות נוספות וכו' אפשר אולי לסייע גם בלי פגישה אישית, אך זה לרוב לא מתאפשר עקב אילוצים של זמן ורצון למתן מענה לשואלים נוספים, וגם לא בטוח שזה באמת אחראי כאשר מדובר במצב מורכב ומתמשך.
|
תוכן התגובה:
|