www.leida.co.il   
 

בובת סמרטוטים*

 מאת: רותי קרני הורוביץ

איך מלמדים
בעמידת צפרדע, להתחיל להרים בעדינות את הישבן לכיוון התקרה, מבלי ליישר את הברכיים. להרפות את הראש קדימה, ואת הידיים והגב, עד שכל פלג הגוף העליון רפוי קדימה. לדמיין בובת סמרטוטים, שמחוברת בחוט אחד בקצה העורף שלה למפעיל, ולאט מאד, חוליה אחרי חוליה, להתחיל לעלות לעמידה. מדי פעם לטלטל את הזרועות מצד לצד ולראות שהן כאילו לא שייכות לגוף, זו תהיה אינדיקציה לכך שהגוף רפוי. לא לנעול את הברכיים, ובעדינות להמשיך ולטפס למעלה. כשמגיעים לעמידה - להעלות את הזרועות, דרך הצדדים כלפי התקרה, ועם הנשיפה לשחרר אותן ולהשאיר את כפות הידיים פונות לתקרה, כדי לשחרר את החום שהצטבר בגוף.

תועלות
שחרור מתח ועומס מהגב התחתון, דרך מצויינת להרפות כתפיים מתוחות ופלג גוף עליון נוקשים. שיפור זררימת הדם לפנים ולשורשי השיער, תנוחה הפוכה, מעודדת שטיפה של ליחה מהריאות. הארכה וחיזוק של שריריי הרגליים, הארכת שרירי הגב וריווח בין חוליות הגב כולן

בעיות
נשים הסובלות מבחילות, סחרחורות, צרבות, ליקויים בשיווי משקל ולחץ דם נמוך או גבוה

אופציות נוספות
במקרים של בעיות שקשורות בקיבה - בחילות, צרבות ואי נוחות בקיבה, יש לעלות מישיבה לעמידה בדרכים חליפיות שבהן הראש אינו מורכן קדימה, והגב ישר כגון צפרדע, או בהיעזרות בקיר. אם הבעיה קלה מאד, אפשר להיעזר בשילוב אצבעות הידיים ביוגה מודרה, כך שהעליה נעשית בגב כמעט ישר.

קישורים למאמרים נוספים באתר בנושא יוגה להריון:


איינגר יוגה



פיתול בשכיבה על הגב



הרמת גב



עולל בשכיבה על הגב



חיבוק שכמות בשכיבה על הגב



הרמת רגל בשכיבה על הצד



עובר



ישיבה יפנית



מתיחת שכמות בישיבה יפנית



פתיחת עקבים בישיבה הפוכה



אריה



חתול



תנועות אגן בחתול



מתיחת רגל בחתול



שחרור כפות רגליים בחתול



פיתול פשוט בישיבה



כפיפה קדימה בפרפר



כפיפה הצידה בישיבת פיסוק



שחרור ברכיים בישיבת קרוס



עליה מצפרדע בתנוחת תפילה



ברכה לשמש



מבוא לדמיון מודרך






*הכתוב מיועד למדריכים בלבד לתזכורת, ואין בה מתן אישור או סמכות להוראת התרגילים. אין לעסוק ביוגה ללא אישור רפואי וללא נוכחות מדריך מוסמך.