4/1/2013 20:21
|
תו
|
מאת:
|
קצת תשובות לאור ניסיוני הרב בתחום...
|
כותרת:
|
הכיתות הקטנות מתחלקות, למיטב ידיעתי, לפחות בכפר סבא, לכיתות של לקויי למידה ולכיתות תקשורתיות. כך היו גם הגנים הטיפוליים. בכיתות תקשורתיות לומדים תלמידים שעל הספקטרום האוטיסטי. בכיתה של בתי יש מגוון רחב של לקויות למידה. חלקם עם הפרעות קשב וריכוז. לבתי אין הפרעות קשב וריכוז ואין לה היפראקטיביות. היא מוגדרת כבעלת לקות למידה קשה והיא בעלת איחור התפתחותי גם מוטורי וגם קוגנטיבי. המסגרת מאוד מתאימה לה כימתקדמים שם עם כל ילד בקצב שלו. וכפי שכתבתי משתדלים לשלב בכיתות הגדולות במקצועות שבהם הוא חזק. למשל בתי מאוד מאוד חלשה בחשבון אך חזקה יחסית בשפה.
מה שגיליתי והפתיע אותי הוא ששמונים אחוז מהילדים בכיתות הקטנות הם בנים. לא ברור לי מדוע. אז רוב הזמן יש איתה רק עוד שתיים-שלוש בנות בלבד. למזלי השנה הקשר החברתי קצת התחזק.
לא רוצה להכליל חלילה אבל מה שקשה לי מאוד במסגרות הללו הם דווקא ההורים. ולא באשמתם.... לרוב המשפחות הן קשות יום ומעוטות יכולת וקשה לי למצוא שם אימהות עם שפה משותפת.
לדעתי הכיתות הקטנות הללו שמשולבות בבתי ספר רגילים ממשיכות גם בחטיבות. לגבי תיכונים שמעתי שחלק מהילדים עוברים לתיכונים מקצועיים. אבל לדעתי יש כיתות ללא מסלול בגרות. לא יודעת... עוד מוקדם לי לברר...
כפר סבא נחשבת מאוד טובה במסגרות החינוך המיוחד. יש גם בית ספר לבעלי עיכוב התפתחותי ופיגור קל. מאמינה שיש מסגרות דומות בערים הגדולות. מי שמתגורר במקומות קטנים יותר מן הסתם נאלץ לנסוע...
אשמח לסייע עוד אם יש לך שאלות נוספות :-))
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|