12/2/2013 22:37
|
ניקי
|
מאת:
|
רצוי מאוד לעבור איתו
|
כותרת:
|
על טכניקה להתנהלות יעילה במבחן אמריקאי. גם הבת שלי נבחנה במבחן שלב ב' למחוננים ולא עברה. הקטנטונת יצאה מהמבחן בתחושה כיפית ומרוממת, אך כשהתחילה לספר לי קצת מההתנהלות שלה התחלתי לנחש שהיא כנראה לא עברה. למשל:- תשובות שלא היתה בטוחה לגביהן פשוט לא סימנה בתמימות. - דילגה על קטעים שהגדירה "מוזרים"(כאלו שמעולם לא ראתה בביה"ס). - כשהיתה שאלה קשה נתקעה עליה ארוכות כדי "לפצח" אותה כי היתה מעניינת(: - חברה שלה שנבחנה בכיתה מקבילה סיימה את אחד הפרקים לפניה והיא שמעה אותה בחוץ אז מסרה את המבחן כדי להצטרף לחברה..(: וכו' וכו'. היא לא עברה ולא עשינו מזה עניין. היא ילדה מאוד חכמה ומוכשרת. שלומדת בכיתה רגילה בבי"ס רגיל ואכן הכל עובד לה קצת קל מידי אבל היא מאוד שמחה היכן שהיא וזה חשוב לא פחות. שורה תחתונה - רצוי ואף מומלץ להסביר בבית איך עובדים במבחן כזה, אפילו להמציא לו מבחן או שניים(סתם משהו שאתם כותבים) כדי לראות שהבין את הפרנציפ. להכין נפשית שמדובר על בחינה *מאוד* ארוכה (אמנם מחולקת לפרקים ונדמה לי שהיו הפסקות קצרות אבל לדעתי זה עדיין משהו מאוד קשה לילדי ב'). קורסים וכו' - לדעתי מוגזם. אחרי שהסברתם את הטכניקה, היתר באמת אמור לבחון לשקף את הידע/כשרון של הילד נטו. חשוב חשוב חשוב בכל מחיר - לשמור על פרופורציות, אוירה רגועה, לא לעשות מהמבחן עניין קריטי. לזכור שמחונן או לא, מדובר רק בילד כיתה ב' והחוסן הנפשי כאן מעל הכל. שיהיה בכייף !
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|