13/2/2013 11:24
|
איריס ש'
|
מאת:
|
הדברים של ניקי, ודגש
|
כותרת:
|
הקטע הטכני של להבין את הסיטואציה הוא כן חשוב, וכן יכול לגרום לילד מאד מוכשר לא להצליח כפי שעשוי היה. לענות על בחינה אמריקאית במבחן שמראש מתוכנן כ"קשה מאד" זו מיומנות שמי שלא נתקל בזה אף פעם לא שולט בה.וחבל שילד שיכול וזקוק להעשרה לא יקבל אותה בגלל פספוס כזה. יש אתר של הפרופסור הלא מפוזר שבו היא נותנת כמה טיפים כאלה. היא מציינת, מה שבדיוק משתלב עם מה שניקי אומרת, שבמיוחד בנות יש להן הבעיה שלא עונות בכלל כשלא יודעות (לא מנחשות). ובמיוחד בנים עונים מהר מהר ולא מנצלים זמן שנשאר בסוף כדי לבדוק ולחזור לשאלות. כן כדאי בקלילות להסביר את העניין ש: 1. זה מבחן עם המון שאלות חלקן מאד קשות וזה נורמלי ולא להלחץ מזה. מה שיודעים יופי ומה שלא - לא קרה כלום. 2. לא להתעכב הרבה זמן על כל שאלה. אם לא יודעים לנחש ולסמן בצד ואם יש זמן בסוף - לחזור. [וחשוב להדגיש את העניין הזה שחשוב וצריך לנחש, עדיף כמובן לאחר שצמצמו אפשרויות שבטוחים שלא נכונות. 3. אם יש זמן אחרי שגומרים לחזור לשאלות שלא היו בטוחים לגביהם וגם לחזור ולבדוק את מה שענו. אפשר לקנות חוברת של שעשועים פסיכומטריים מתאימים לגיל - לא בשביל ללמד את הילד איך לפתור אלא רק שיכיר קצת את המתכונת האמריקאית, ואיך בודקים את האפשרויות השונות בתשובה, שוללים חלק ובודקים את מה שנראה נכון. הכל בקלילות ובלי להקדיש לזה יותר מדי בהצלחה
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|