http://www.leida.co.il/message.asp?qt=57370 תקראי את כולו.
אני השארתי חלק מילדי (ילידי נובמבר) שנה נוספת בגן, ולהלן מסקנותי ממרחק השנים.
הקשיים של הילד לא עוברים מסתם להשאר שנה נוספת בגן. התסריט של הגננת שבו הילדה הופכת מובילה חברתית הוא תסריט ותו לא. בכלל לא בטוח שהוא יתממש וגם לא בטוח שזה מה שהילדה צריכה.
בדיעבד, אני חושבת שהכי נכון להחליט לפי תחושת בטן. אחרי ששמענו את ההמלצות של הגננת והאבחונים. אחרי ששמענו הורים אחרים, כאלה שהשאירו וכאלה שלא. אחרי כל זה, לשאול את עצמנו – האם אנחנו רואים את הילד שלנו נכנס עכשיו לבית הספר, או שהוא צעיר מדי? רק לפי תחושה. אף אחד לא מכיר את הילדה כמוכם ואתם יכולים לנבא הכי טוב, יותר טוב מכל מומחה ויועץ. אתם צריכים לענות לעצמכם על השאלות- איך היא תסתדר חברתית? איך היא מבחינת יכולות אקדמיות? למרות שכיתה א' היא מאוד "רכה" מבחינת הלימודים, עדיין יש דרישות אקדמיות מסוימות כמו למשל שליטה בכתיבה וקריאה ופעולות חשבון בתחום ה 20. איך *אתם* חושבים שהיא תסתדר עם זה? האם היא הביעה רצון להכנס למסגרת של בית ספר, או להפך – היא הביעה חששות ואי רצון? זה המנבא הכי טוב. האם היא מסוגלת לשבת חמש שעות בכיתה, או עדיין זקוקה למסגרת של גן?
בדיעבד, אני גם חושבת שעבור ילידי סוף השנה ההחלטה לא עד כדי כך גורלית. היא לא תחרוץ את גורלו של הילד לכאן או לכאן. הוא יהיה בסדר בכל מקרה, ויותר נכון להחליט לפי מה יתן לו איכות חיים טובה בשנה הקרובה. ממילא אף אחד הוא לא נביא, גם לא יועצים ופסיכולוגים.
תעשו מה שאתם מרגישים הכי שלמים איתו.
בהצלחה ושנת לימודים טובה
|
תוכן התגובה:
|