31/10/2011 17:56
|
חני המדווחת
|
מאת:
|
לדג זהב
|
כותרת:
|
האמת, אצלי עושים חוברות מגיל 4-5, כך שלא עולה על דעתם שאפשר אחרת. אולי אם הייתי מתחילה איתם עכשיו עם חוברות היה נרשם מרד המוני. אני לא חושבת שבגלל שהן בנות זה קשור, כי גם בן ה-5 שלי לא מעיז להתמרמר. הוא עושה חוברות מגיל 4 ותמיד ראה את אחיותיו עושות אותו הדבר. לכן אני מניחה שלא עולה על דעתם אחרת. אולי כדאי לעשות את זה בתחילה לא יותר מפעם בשבוע, כשאת יושבת לידו, ולזמן קצר ולאט לאט לתרגל את העלאת המינון. אולי להציע צ'ופר על סיום חוברת/פרק (לחגוג סיום חוברת בסרט ביחד וכיוצ"ב). חיזוקים חיוביים, מחמאות - זה תמיד משהו שעובד, אצל הילדים שלי וגם אצל ילדים ככלל. ילדים הרי מתוכנתים בגילאים הללו לנסוךת ולהשביע את רצון ההורים (עד שפורץ לו מרד הנעורים - אצלי פרץ במלוא עוזו לפני חודש והגל שלו מאיים להטביע אותי - אבל זה לדיון אחר). אולי כדאי לנסות בחוברות מהנות, לא חדגוניות. אני בודקת היטב היטב כל חוברת שאני קונה וגם לפעמים זונחת באמצע חוברות אם הן לדעתי חזרתיות, לא מעניינות או "הבינו את הפואנטה". אין ערך לעשיית חוברת מעשממת. אם מסיימים חוברת אפשר לקחת והלשוויץ למורה - עוד מקור לחיזוק חיובי לילד וגם לדהבר איתה על זה, כדי שהיא תבין שהילד (במיוחד אם יש לו קשיים) משתדל ועובד ויש לו מוטיבציה. זה כשלעצמו יוצר עוד מוטיבציה.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|