5/10/2011 22:05
|
ריש
|
מאת:
|
אחריות שלו. לגמרי.
|
כותרת:
|
לרוב אומר שאין לו ואני לא בודקת. מעולם לא פנו אלי בתלונות שהילד לא מכין או מחפף ש"ב...
אם יש לו עושה מיד כשחוזר מבי"ס. אין אופציה של מחשב נגיש. מעדיף (מבחירה חופשית משחקים שונים ולא טלויזיה שקיימת אבל לא מאוד נגישה)
בכיתות א-ב הייתי בודקת לא רק אם יש ש"ב אלא גם איך ענה וכתב טכנית, כי היה חשוב בעיני לבנות הרגלי עבודה נכונים. כיום ממש לא צריכה לעקוב, תלמיד מצטיין ואחראי מאוד.
מה הייתי עושה במצב דומה? יוצרת אחריות משותפת. אחת ליומיים בקרה או משו דומה שניתן לעמוד בו אבל **לא** כל יום. לגבי סדרי עדיפויות, לא הייתי יוצרת הקבלות בין ש"ב לפעילות חברתית או ספורטיבית, אלא בענין של חלוקת הזמן שלו שהוא אחראי לה. הייתי יושבת ובונה את השבוע שלו איתו (שעות חוגים, תנועת נוער, אנערף...) כדי שיחליט איפה הוא משבץ את הש"ב הללו. עוד דבר שהייתי בודקת - האם קיים קושי אמיתי שגורם לו להמנע מהתמודדות עם המטלות הללו. אני יכולה להעיד שקושי מוטורי יכול להפריע לילד עד כדי "עצלנות" (לא אמיתית כמובן!) כנ"ל לקויות למידה והפרעות קשב. אולי שווה בירור נוסף לפני שמנסים לטפל בבעיה הטכנית של אי הכנת ש"ב?
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|