פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
11/4/2003 23:15 טובה קראוזה מאת:
הללי, כותרת:
קודם כל, שמחתי מאד לראות אותך היום, והתרגשתי ממה שאמרת לי. קראתי על אביך - תנחומי מכל הלב (אם כי באיחור). מי ייתן ועכשיו תהיינה רק שמחות.

מה שהעלית לגבי החופש, מבלי לקרוא את כל הדיון, הזכיר לי את נושא תחושת החופש לפני שנולדים הילדים: האם יש חופש אחרי שהופכים להורים? במידה מסויימת לא. יש מן אבן כזאת של אחריות ודאגה שמתיישבת לך על הלב מהרגע שהפכת להורה.

וזו הזדמנות מצויינת לצטט כאן שיר נוסף מהספר "שמלת הריון" מאת יצחק שלו.
מוקדש באהבה לכל ההורים:

פרהיסטוריה פרטית

מוזר כי הלכנו אי פעם בלי ילד בצד,
וטרם נודענו כאמא שלו וכאבא.
מוזר כי רק שני מעילינו נתלו בקולב,
ורק מחט אחת לך היתה, ומעט המלאכה בה.

בחדר רוקים קר וזול היינו עורכים
את חצי הככר ואת קב הזיתים למו טרף.
לא אפית עוד עוגות. לא כירסם עוד תינוק בגנבה
מנתחי שוקולד שחומים שהנחנו לערב.

היינו תועים בלילות לבנה קסומים.
היינו באים מן האין. יוצאים אל האפס.
היינו הולכים לסרטים בשלוש או בשבע
בלי פחד בלב: לא השארנו בחדר כל נפש...

לא ידענו עדיין מחיר סוסי עץ ובובות.
לא חיפשנו רופא בלילות, ברחובה של הקרת,
לא ליוה את חיינו שיעול הגרונות הצבים
בסתוים, בין תקופת החמה לתקופה האחרת.

איזה זמן פרהיסטורי! חגונו לבד במערה
חגי אהבה מסוערת ותעל קטורתנו.
היה זה בטרם יבואו הטף, ובטרם
ישכיחו ימי הולדתם את ימי הולדתנו!


















תוכן התגובה:


תגובות נוספות
11/4/2003  08:36 מהו החופש? - אלה
11/4/2003  10:47 החופש...מממ... החופש... - ליאתיתי
11/4/2003  11:22 לליאתיתי ומהו חופש בשבילי (ארוך) - מאיה של איתי
11/4/2003  11:33 (זוית שונה לגמרי) החופש להתבונן - תמי
11/4/2003  13:24 ונדחפת עם מילון שימושי יידיש -עברי - אלה
11/4/2003  14:27 להרגיש טוב פיזית - Adi
11/4/2003  14:30 תמילי ניפלא, ניראה שאת מיישמת בהצלחה את השיר: "זו ילדותי השניה". מעולה (ל"ת) - Adi
11/4/2003  14:43 עדי- תודה ותודה. וגם מאוד מזדהה עם מילותייך. (ל"ת) - תמי
11/4/2003  14:53 עדי, למקרה שלא הובנתי, - תמי
11/4/2003  17:08 עוד פרספקטיבה על חופש שכדאי לכלול אותה - "חופשי זה לגמרי לבד" - עינת מ
11/4/2003  17:55 אמר אושו, שהיה חכם ה--רבה יותר ממני (-; : - זולו
11/4/2003  18:23 תמילי, זה מקסים...מאיה של איתי- את כל כך צודקת - לירון
11/4/2003  18:33 איזה כיף של תגובות! עוררתן בי הרבה מחשבות. תודה לכן. (ל"ת) - הללי
11/4/2003  19:25 לו - רותי קרני הורוביץ
11/4/2003  21:49 הללי, מותר גם לי? החופש ... - דרורית אמיתי-דרור
11/4/2003  22:14 וואאאווו!!! מרשים. רק לא ממש הבנתי את רותי. מה הכוונה? (ל"ת) - הפעם בלי שם
11/4/2003  22:52 לירון, תודות... וכמה תמונות של חופש שצצו לי בינתיים - תמי
12/4/2003  00:06 טובה, איזה שיר יפה... (ל"ת) - כלבובה
12/4/2003  00:54 הללי מתי הכתבה? בהגדרה שלי חופש זה החופש לבחור (ל"ת) - יעל
12/4/2003  01:24 וואו רותי. התרשמתי. - דיאנה
12/4/2003  02:23 חופש בשבילי זה... - אסתית
12/4/2003  02:54 חופש, - ריש
12/4/2003  08:34 ההגדרה של סטרווינסקי - חמוטל
12/4/2003  10:16 אוי אני כל כך "רדודה", החופש בשבילי - אסנת ש.
12/4/2003  10:29 כמו פרפר לאש - איריס גוב
12/4/2003  10:47 איריסי, עכשיו אחרי שקראתי את דברייך, אני מרגישה עוד יותר רדודה... (ל"ת) - אסנת ש.
12/4/2003  10:49 אסנתי, להפך - לירון
12/4/2003  10:49 החופש האבוד ? - שרון-ש
12/4/2003  11:15 החופש שלפני? - נועה
12/4/2003  13:54 הללי. מהו החופש בשבילך? התרשמתי מאד ממה שכתבו כולן. אני רוצה לדעת גם מה את חושבת. (ל"ת) - יעל
12/4/2003  15:22 חופש מדעי ומחשבתי - Adi
12/4/2003  15:59 אוסי נשמתי, סליחה. - איריס גוב
12/4/2003  17:19 איריסי מתוקה, בטח שזה נאמר בחיוך, מה חשבת? - אסנת ש.
12/4/2003  20:32 אוסי, דווקא לא הגזמתי, ואני באמת חושבת כך, אבל בואי נסגור את הנושא, לפני שיאשימו אותנו בפוצי מוצי. (ל"ת) - איריס גוב
12/4/2003  22:52 וואו - איזה דיון שווה! - פולינה
13/4/2003  01:27 סודות ההצפנה והטריינינג של ורסאצ'ה - רותי קרני הורוביץ
13/4/2003  07:34 פולינה, מה באמת? אני??? הפעם??? (*ת ו ד ה!*) (ל"ת) - תמי
13/4/2003  09:08 לרותי, ממיטוכונדריה אחת לרעותה - איריס גוב
13/4/2003  11:47 רותי, אהבתי מאד, וביום פקודה - אורית גודקאר
13/4/2003  19:49 סליחה שנעלמתי - הללי
14/4/2003  01:01 אח רותי... "רעיון הצרופים" - ענק. - דיאנה
15/4/2003  00:22 תודה יקרות, ריגשתן אותי מאד (ל"ת) - רותי קרני הורוביץ


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש